جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین ابراهیمی روحانیت مبارز

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز از ۱۵ خرداد به عنوان "یوم‌الله"یاد کرد و گفت: آنچه از منطق شهدای ۱۵ خرداد مشخص است تنها ایثار و از خودگذشتگی، پشتیبانی از مرجعیت دینی و حمایت تمام قد از اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: در این قیام تاریخی مردم شهرهای تهران، قم و ورامین به دستگیری امام راحل(ره) اعتراض کردند و شماری از آن‌ها در این راه به شهادت رسیدند.

وی افزود: مردم و امام راحل(ره) با قیام ۱۵ خرداد به دنبال این بودند که کشور را از استعمارزدگی نجات دهند و نظام مستقل بر پایه دین و اسلام تشکیل دهند که امروز برکات این نهضت را در جامعه شاهد هستیم.

نماینده پیشین مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از ۱۵ خرداد به عنوان "یوم‌الله" یاد کرد و افزود: آنچه از منطق شهدای ۱۵ خرداد مشخص است تنها ایثار و از خودگذشتگی، پشتیبانی از مرجعیت دینی، حمایت تمام قد از اسلام است و حرکت آن‌ها زمینه ایجاد انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت الله شد.

وی عنوان کرد: امام راحل(ره) فرمودند "۱۵ خرداد را برای همیشه عزا اعلام می‌کنم" و این اتفاق یک عاشورایی است در مسیر انقلاب که سینه‌زن های امام حسین(ع) شهید شدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ تنها با هدف الهی وارد میدان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی شدند، بیان کرد: ثمرات قیام ۱۵ خرداد را می توان در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی مشاهده کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام راحل(ره) نه تنها در دوران مبارزات انقلاب بلکه در هشت سال دفاع مقدس، رهبری و هدایت جامعه را به خوبی به نمایش گذاشتند و با وجود آنکه ایشان هیچ‌گاه دوره‌های نظامی را طی نکرده بودند ولی با دستوراتی که از متن دین برآمده بود، تمامی تهاجمات دشمن را خنثی کردند.

وی توکل بر خدا را یکی از شاخصه‌های اصلی امام راحل(ره) در زندگی شخصی و سیاسی دانست و یادآور شد: کلید اصلی دستورات و فرامین امام خمینی(ره) توکل بر خداوند متعال بود.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha