شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
سینمای ایران

حوزه/ مدرّس و پژوهشگر سینما تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات و بایسته ها در راستای ایجاد تحول مطلوب در عرصه سینمای ملی، وجود دغدغه مندیِ انقلابی است.

سلمان رضوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ناظر به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در بعضی از مقاطع این چهار دهه پس از انقلاب، حرکت کلی سینما متناسب با این اهداف بوده و در برخی جاها نیز شاهد حرکت قابل توجهی در این راستا نبوده ایم که این مساله باید به درستی و به روشنی مورد تحلیل و بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

وی افزود: با این وجود نباید از این نکته مهم هم غافل شویم که به هر حال پدیده انقلاب اسلامی، سینمای ایران را از یک سینمای مبتذلی که در آن عموماً فیلم فارسی ساخته می شد به جایی رساند که می توان به آن سینمای تقریباً پاک لقب داد و لذا فضای سالم تری به برکت انقلاب اسلامی در عرصه سینما پدید آمد که نباید از نظر دور بماند.

این کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای ادامه داد: البته در طول ۴۴سال گذشته با تغییر دولت ها شاهد تغییرات در سیاست های فرهنگی دولت ها بوده ایم که متأسفانه بخش قابل توجهی از این تغییر رویکردها و سیاست ها متناسب با اهداف و آرمان های دینی و ملی نبوده است.

وی همچنین بر ضرورت هوشیاری و دغدغه مندی مضاعف مدیران و کارگزاران فرهنگی دولت و نظام تأکید کرد و گفت: این انتظار به حق وجود دارد که در دولت کنونی که دغدغه انقلابی دارد بر اساس رهنمودها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، شاهد تحولی ارزشمند و مطلوب در ساحت هنر و به خصوص سینما باشیم که اگر این گونه شد برکات آن نصیب کلیت نظام فرهنگی کشور نیز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha