دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اولین گردهمایی ائمه جمعه استان بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، نگاه نخبگانی و نخبه پروری در حوزه های علمیه را نگاه تقدسی و راهبردی برشمرد و گفت: پذیرش حوزه های علمیه و رویکرد نخبگان به حوزه علمیه از مسائلی است که هم نگاه تقدسی به آن داریم و هم نگاه راهبردی تمدنی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اولین گردهمایی ائمه جمعه استان بوشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این گردهمائی به بیان نکاتی در مورد پذیرش حوزه علمیه خواهران پرداخت و اهمیت موضوع پذیرش حوزه های علمیه و جذب طلبه و یار برای سربازی امام زمان(عج) را از موضوعات اساسی و حیاتی دانست.

وی نگاه نخبگانی و نخبه پروری در حوزه های علمیه را نگاه تقدسی و راهبردی برشمرد و بیان داشت: پذیرش حوزه های علمیه و رویکرد نخبگان به حوزه علمیه از مسائلی است که هم نگاه تقدسی به آن داریم و هم نگاه راهبردی تمدنی. مقدس است چون خداوند متعال جامعه ایمانی را برای بهره برداری آحاد مردم از معارف الهی و حوزه درس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم ترغیب فرموده است.

حجت الاسلام اسماعیلی به رویکرد راهبردی پذیرش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: پذیرش حوزه های علمیه را از آن جهت راهبردی است چون در نگاه تمدنی و برپایی تمدن نوین اسلامی حوزه های علمیه نقش بی بدیل خود یعنی معارف الهی و سبک زندگی اسلامی را باید نشر دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پایان با درخواست از ائمه جمعه استان بر لزوم تبلیغ حوزه و بیان دستاوردهای آن، هم در خطبه ها و هم ترغیب خانواده ها و افراد مستعد به سمت حوزه تأکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha