دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گوهر شاد

حوزه/ حجت الاسلام خضرلو اعلام کرد: "جشنواره گوهرشاد" توسط جمعی از گروه های مردمی  راه اندازی شده است و تبلیغات اسلامی در کنار دیگر مجموعه های فرهنگی از این طرح و جشنواره با تمام توان حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رحمان خضرلو امروز در جلسه هماهنگی جشنواره" گوهر شاد" در آذربایجان غربی با حضور مسئولین فرهنگی استان در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: انجام فعالیت های فرهنگی و ایجابی در کنار تصمیمات و اقدامات سلبی امری مهم بلکه اولویت دار است.

وی افزود: تبلیغات اسلامی به عنوان وظیفه ذاتی خود، در کنار دیگر مجموعه های فرهنگی و نهادهای تصمیم ساز در طراحی فعالیت های فرهنگی نقش مهمی را دارد و در این زمینه هر کمکی که لازم باشد به مجموعه های مردمی و فرهنگی استان انجام خواهیم داد چرا که تقویت جریان های مردمی برای مردمی سازی مناسبت های دینی و برنامه های فرهنگی امری لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تعامل با برخی نهادهای انقلابی وظیفه تبلیغات اسلامی است و در این راستا طرحی با عنوان " جشنواره گوهرشاد" توسط جمعی از گروه های مردمی راه اندازی شده است که تبلیغات اسلامی در کنار دیگر مجموعه های فرهنگی از این طرح و جشنواره با تمام توان حمایت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در طرح " گوهر شاد" فراخوان عمومی برای ایده های مناسب با پوشش اصیل ایرانی ،اسلامی داده شده است و علاوه بر کمک به اجرای آنها از برگزیدگان جشنواره نیز تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام خضرلو عنوان داشت: این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول رویداد هنری است و دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر استان می‌توانند آثار هنری خود را در حوزه‌های مختلف از جمله کار در حوزه گرافیک، شعر و شُعار کوتاه، عکاسی، انیمیشن، پادکست، موشن‌گرافیک، نماهنگ و کلیپ، مقاله و یادداشت، نقاشی، نمایشنامه و فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: در بخش دوم نیز هر ایده خلاقانه‌ای که هر فرد و مؤسسه‌ای دارد می‌تواند در قالب طرح یا مقاله به این جشنواره ارسال کند. و محورهای محتوایی جشنواره راهکارهای برون رفت از وضعیت انفعالی در حوزه حجاب و عفاف، تثبیت مفهوم «زیبایی اصیل» به عنوان رویکرد فرهنگی رسانه ای در ارتباط با حجاب ایرانی اسلامی، بیان رابطه وثیق امنیت، سلامت و نشاط اجتماعی با مسئله حیا و عفاف در جامعه و راهکارهای عملی برای نهادینه کردن حجاب و حیا در جامعه می باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: محورهای اجرایی جشنواره نیز شامل رویداد ایده‌های خلاقانه عرصه حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب، اجرای طرح اتاق فرار و مسابقه مردمی گوهرشاد می باشد و در بخش های مختلفی دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، عموم مردم،می توانند در رویداد ایدها و رویداد حرف آورد به ثبت اثر اقدام نمایند.

وی هدف از جشنواره " گوهرشاد" را هم افزایی فعالیت‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با حمایت دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی عنوان کرد و گفت: شناسایی و تعمیم تجربه‌های موفق و ایده‌های خلاقانه در این عرصه یکی از اهداف مهم جشنواره " گوهر شاد" است و این پویش علاوه بر نشان گذاری عفاف و حجاب به عنوان زیبایی اصیل، تاکید بر افتخار بودن این پوشش ایرانی اسلامی برای زنان و مردان این سرزمین است.

حجت الاسلام خضرلو در پایان اضافه کرد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر و ثبت اثر در تمام قالب‌های هنری و محورهای محتوایی آثار خود را به تارنمای جشنواره به نشانی www.GoharshadFestival.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha