دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زنجان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین و مبارزه با استکبار هستند، گفت: امروز توجه به منشور روحانیت امام(ره) و عمل به آن ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی امروز در دیدار با طلاب و روحانیون استان زنجان با بیان اینکه طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند، اظهار داشت: مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانند در راستای توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مسئله جهاد تبیین اقدامات سازنده و ارزشمندی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به منشور روحانیت که امام خمینی (ره) در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏ های علمیه را تعیین کردند، گفت: متاسفانه منشور روحانیت امام بسیار مغفول مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از علما و روحانیون حول محور منشور روحانیت امام(ره) است، گفت: این مسئولیت خطیر بر عهده شما علما و روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه سپاه نزدیک‌ترین ارگان برای پاسداری از ستون خیمه انقلاب است، تصریح کرد: مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه می‌توانند با تدبیر و برنامه ریزی در راستای منشور روحانیت امام(ره) اقدامات سازنده‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اتفاقات سال گذشته کشور، گفت: جوانان و نوجوانان که در خیابان‌ها حضور داشتند، فرزندان ما هستند و این مسئولیت بر عهده ما است که با جهاد تبیین و گفتن واقعیت‌ها توطئه‌های دشمن را بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در پایگاه ها، حوزه‌ها و مساجد در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین بر عهده شما طلاب و روحانیون است، افزود:مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به خوبی حاضر شدند و در خط مقدم حضور شایسته‌ای داشتند و امروز مقاوم‌ترین میدان برای سپاه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه سخنرانی رهبرانقلاب (مدظله العالی) در آغاز سال نو نقشه راه در طول سال است و باید به آن توجه کرد، گفت:از شما طلاب انتظار می‌رود به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین و مبارزه با استکبار و ظلم ستم هستند، افزود: عمل به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر ما واجب است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) باور داشتند که «ما می‌توانیم» و مردم نیز این موضوع را به خوبی درک کرده بودند، عنوان کرد: هر انقلابی نیاز به ایدئولوژی، رهبریت و مهمترین مسئله مردم دارد و زمانی می‌توان موفق شد که مردم همراه و برای رسیدن به آزادی و عزت در صحنه‌ها حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطر نشان کرد: شهید مطهّری که خود کوه ایمان بود در مقابل ایمانِ امام(ره) اظهار حیرت و شگفتی می‌کرد و پس از ملاقات با امام در پاریس گفت که من چهار ایمان در امام(ره) مشاهده کردم: ایمان به هدف؛ ایمان به راه؛ ایمان به مردم؛ و از همه بالاتر ایمان و اعتماد به خدا و همین عوامل عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تربیت شده فکری، سیاسی، علمی و عرفانی امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: هیچ ملت و امتی نظیر امام خمینی را ندیده است و اندیشه و ابعاد شخصیتی امام(ره) در دنیا بی نظیر است.

طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند

طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha