دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه استان گلستان با مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: مقام معظم رهبری بیان کردند که خدمت شما خوب است، ولی فعالیت هایتان را بگویید و حتی به مخاطبتان برسانید. این مسئله گفتن و ابلاغ بسیار مهم است. خبرگزاری حوزه تلاش می کند که خدمات را بگوید تا جامعه با فعالیت هایی که شبانه روز در حوزه انجام می شود آشنا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ابراهیمی‌فر مدیرحوزه علمیه استان گلستان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه که در این محل این مرکز در قم برگزار شد گفت: ۲۲ مدرسه علمیه در حوزه علمیه استان گلستان فعالیت دارند که با توجه به وسعت استان، از نظر کمّی مناسب است که باید روی افزایش کیفیت فعالیت ها، کار کنیم.

وی افزود: خوشبختانه مبلغین و طلاب این استان تا کنون فعالیت های گسترده ای را در سطح استان داشته اند. جوانان امروز همیشه با ارتباط با طلاب و روحانیون به منابع معرفت و علم و دین متصل و مرتبط می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: دانش آموزان در حساس ترین روزهای عمرشان می توانند در مدارس با روحانیون ارتباط بگیرند. ارتباط روحانیون در مدارس یک مسئله حیاتی است که این ارتباط به یک گفتمان مبدل شده است. مبلّغان امین تاکنون خدمات گسترده ای در این زمینه ارائه کرده‌اند. موجودیت طرح امین برای بسیاری حل نشده بود، ولی به برکت اقدامات مثبت این حرکت، شاهد مبدّل شدن آن به یک گفتمان هستیم که امیدواریم برکات آن در آینده بیشتر به منصه ظهور برسد.

وی افزود: دروس تخصصی امامت و قضا از جمله دروس تخصصی است که در حوزه علمیه گلستان به شکل کاملی در حال جریان هستند و این موضوع از برکات حوزه علمیه گلستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌فر یادآورشد: پیش از آنکه سطح دو در حوزه علمیه گلستان اجرایی شود، شاهد محدودیتی برای فعالیت طلاب داشتیم که حدود ده سال است که این ظرفیت شکل گرفته است. باید سرعت تحولات به سان فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مطالبات از حوزه باشد. یک سری از مطالبات ایشان نسبت به مدیران حوزه است و یک سری از آنها ویژه مدیران مدارس و اساتید و طلاب است.

وی گفت: تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه باید به یک گفتمان مؤثر و مهم مبدل شود، زیرا مقام معظم رهبری از همه ما حوزویان یک برنامه مشخص برای فعالیت های خود می خواهند و همه ما باید در این مسیر کوشا باشیم.

نهادهای حوزوی از ظرفیت اطلاع رسانی حوزه استفاده کنند

در ادامه حجت الاسلام والسملمین برته نیز در سخنانی گفت: مقام معظم رهبری بیان کردند که خدمت شما خوب است، ولی فعالیت هایتان را بگویید و حتی به مخاطبتان برسانید. این مسئله گفتن و ابلاغ بسیار مهم است. خبرگزاری حوزه تلاش می کند که خدمات را بگوید تا جامعه با فعالیت هایی که شبانه روز در حوزه انجام می شود آشنا شود.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه اظهارکرد: برای ابلاغ کلام و تأثیر در ذهنیت جامعه ابتدا باید به سراغ آنها برویم تا ببینیم که مختصات ذهنیت مردم چیست و بر اساس این ذهنیت کارهای رسانه ای را برای ابلاغ و تبیین فعالیت ها و خدمات و مباحثی که حوزه دست اندارکار آن است سامان دهیم.

وی با بیان این که نظرسنجی و اجرای سیستم های جدید پایش و بازخوردگیری از مهمترین کارها است، با اشاره به ظرفیت های اطلاع رسانی حوزه برای پوشش فعالیت ها و خدمات حوزه علمیه گلستان و حوزه های علمیه گفت : خبرگزاری و نشریه افق حوزه در بخش های مختلف در خدمت فعالان حوزوی سراسر کشور است.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه گفت: گاهی تک عکس ها به حدی اثر دارد که صدها نشست و کنفرانس و سخنرانی نتواند آن اثر را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات طلاب در گلستان و لرستان و... در ماجرای سیل و زلزله و... به حدی اثرگذار بود که شاید آن را نتوان با کار تبلیغی دیگری مقایسه کرد. این ظرفیت ها امروز در بدنه اطلاع رسانی حوزه وجود دارد و نهادهای حوزوی باید در این عرصه کوشا باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha