دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با تجمع علمای ولایی عراق

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با تجمع علمای ولایی عراق، اسلامی­‌سازی علوم را برای آینده دنیای اسلام ضروری دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت­‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه با تجمع علمای ولایی عراق دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

آیت­‌الله اعرافی ضمن تجلیل از علمای شهید به­ویژه شهدای روحانی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای روحانی بین­ الملل و نیز شهدای روحانی مدافع حرم و به ویژه شهیدین قائدین حاج قاسم و ابومهدی، نام و یاد امام خمینی (ره) را در ایام ارتحال ان امام بزرگ داشت.

آیت­ الله اعرافی بر ضرورت نگاه برنامه محور، برنامه­ریزی­های راهبردی، طرح­های جامع و رویکرد آینده‌نگرانه تأکید کرد و در ادامه شناخت دقیق و جامع گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب را که مناسبات فکری فرهنگی و دینی جهان را تغییر داده است از ضرورت­های امروز حوزه­های علمیه دانست و گفت: امروز در همه جای عالم آمادگی برای شنیدن معارف ناب اسلامی و تعالیم اهل­بیت علیهم‌­السلام وجود دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: البته در این مسیر پر مخاطره با جنگ­‌های ترکیبی و جنگ­های نرم‌­افزارانه مواجه هستیم و باید با هوشیاری از همه ظرفیت­های خود بهره‌مند باشیم.

وی تعامل حوزه با دانشگاه را ضروری توصیف کرد و زیرساخت­های فکری و معرفتی و اسلامی­‌سازی علوم را برای آینده دنیای اسلام ضروری دانست.

آیت الله اعرافی ضمن تبیین جایگاه بلند حوزه علمیه نجف در دنیای اسلام و جهان شیعه و تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و عظمت آن، ضرورت اهتمام و توجه به رهنمودهای مرجعیت عظمای حوزه نجف حضرت آیت الله سیستانی را خاطرنشان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

آیت­ الله اعرافی همچنین توجه به جوانان و نوجوانان، مدارس، دبیرستان­ها و آموزش و پرورش را از اولویت­‌های حوزه­های علمیه بیان کرد.

مدیر حوزه‌­های علمیه  در ادامه تأکید کرد علمای پیرو ولایت باید نسبت به تعامل شیعه با اهل­‌سنت و گفتمان­‌سازی تقریب و گفتمان امت اسلامی اهتمام داشته باشند.

وی تبیین دقیق گفتمان انقلاب را نیازمند صلاحیت­های علمی و شخصیتی و تربیتی دانست و بیان کرد: ما به تبلیغی نوین روزآمد و مؤثر نیازمندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha