سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
همایش پژوهشگران و نویسندگان تربیتی فعال در عرصه تعلیم و تربیت

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: سلوک رفتاری پژوهشگران و نویسندگان عرصه تعلیم و تربیت و اخلاصی که در پشت این متون قرار دارد؛ تاثیر این نوشته ها را بیشتر خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در همایش "پژوهشگران و نویسندگان تربیتی فعال در عرصه تعلیم و تربیت" با اشاره به تأثیرپذیری مضاعف متربی از حرکات و سکنات مربی؛ الفاظ ذکر شده در پژوهش ها را در رتبه دوم تأثیر گذاری دانسته و تأکید کرد: سلوک رفتاری پژوهشگران و نویسندگان عرصه تعلیم و تربیت و اخلاصی که در پشت این متون قرار دارد؛ تاثیر این نوشته ها را بیشتر خواهد نمود.

وی ضمن اشاره به وظیفه تبیین که از سوی رهبر انقلاب بر دوش آحاد جامعه بخصوص طلاب گذاشته شده تاکید کرد: پیش از پژوهش در موضوعات، لازم است یک تحقیق و مطالعه بالینی پیرامون اینکه چه بگوییم انجام شود. بعد از تشخیص ریشه های مشکل و نقطه آسیب، آرام آرام وارد فرایند درمان شویم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ نیز در این همایش، ضمن تأکید بر ضرورت حضور طلاب و مبلغان دینی در عرصه تعلیم و تربیت آن را رسالت ذاتی حوزه های علمیه دانست.

وی با اشاره به سابقه حوزه در زمینه سواد آموزی؛ دروس حوزوی که طلاب در حال حاضر مشغول آن هستند، آن را فقه اکبر دانست و افزود: باقی دانش هایی چون نجوم، هیئت، طب ، حکمت و فلسفه فقه اصغر است که سابقه حوزویان در آن به صدها سال می رسد.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، ضمن گلایه از نهادها و افرادی که ورود طلاب به مدارس را مورد هجمه قرارمی دهند، اجرای رسالت تعلیم و تربیت از سوی حوزه را دارای دو محور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین استوار در کنار محور میدانی که حضور طلاب در مدارس است، به امر پژوهش بعنوان محور دوم تاکید کرد و آن را پشتیبان محور اول دانست.

این استاد حوزه علمیه، داشتن نگاه معرفتی و توحیدی در پژوهش را موجب شکل گیری معرفت دینی در عموم دانشجویان تربیت معلم اعم از طلبه و غیر آن دانست؛ که در نتیجه آن معلمان ما سرباز مکتب دین در قلمرو و تخصص خودشان خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha