دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجاب

حوزه/ نخستین همایش حجاب و عفاف با حضور مهاجرین افغانستانی ساکن قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدبصیر احسانی، دبیر هیئت اندیشه ورز مهاجرین افغانستانی استان قم که عصر امروز در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که خانواده، رکن رکین در بحث جامعه سازی و تمدن سازی است، اظهار داشت: از جمله ویژگی های خانواده سالم بر اساس آیات نورانی قرآن کریم می توان به بُعد سکینه و آرامش قلبی و روانی و از سوی دیگر تقویت بُعد مودت و رحمت اشاره کرد که این ها در سایه توجه به مساله حیا و عفاف محقق می گردد.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در حدیث نورانی می فرمایند که عفاف و خویشتن داری از بالاترین عبادت ها به شمار می رود که نزد خدای متعال جایگاه بسیار مهمی دارد.

وی همچنین گفت: عفاف در مفهوم کلی به معنای مدیریت و کنترل غرایز انسانی است که از آن جمله غریزه جنسی است و لذا عفاف در این عرصه در راستای حفظ و تقویت کانون خانواده و آرامش در آن، بسیار مهم و حیاتی می باشد.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: ما در این راستا نیازمند تبیین معارف و تلاش در حرکت کلی جهاد تبیین هستیم و این که معروف ها و منکرها به خصوص در رابطه با مسایل مرتبط با عفاف و حجاب، به درستی تشریح و معرفی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha