یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
فناوری اطلاعات

حوزه/ مدیرکل ایجاد و توسعه سامانه‌های مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: راه‌اندازی سامانه نجم، توسعه در سامانه آموزش، رونمایی سامانه حسابداری ریحان و میز پژوهش مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله کارهای شاخص سال ۱۴۰۲ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محسن شاکر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مرکز فناوری اطلاعات در سه حوزه زیر ساخت و شبکه، توسعه خدمات مکانیزه و هوشمند، آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی خدماتی را به طلاب حوزه‌های علمیه ارائه می‌کند.

وی در خصوص این سه محور گفت: در حوزه زیرساخت، شبکه یکپارچه‌ای در سراسر کشور در حوزه‌های علمیه خواهران فراهم شده که طبیعتا زیرساخت‌های وسیعی برای سامانه‌ها و در حوزه شبکه می‌بایست برای خدمت‌رسانی بهتر به اساتید، طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه خواهران ارائه کند.

مدیرکل ایجاد و توسعه سامانه‌های مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فاز مکانیزه و هوشمندسازی اظهار کرد: توسعه خدمات مکانیزه برای طلبه‌ها، اساتید و اموری که طلبه‌ها در فازهای آموزشی، فرهنگی، اداری و پشتیبانی دارند، فراهم شده و در این امر سامانه‌هایی را تولید و نگهداری می‌کند.

وی در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی بیان کرد: مدیریتی که در این خصوص وجود دارد، شامل آموزش در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی، آموزش مهارت‌های IT می‌شود.

شاکر به اقدامات و فعالیت‌های شاخص سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: یکی از سیستم‌هایی که به ثمر نشست این بود که سالیان گذشته اطلاعات آموزشی طلبه‌ها در سامانه‌های مختلف ثبت و نگهداری می‌شد اما خلاء اطلاعات فرهنگی که بیشترین حجم را در فعالیت‌های فوق برنامه تشکیل می‌داد حس شد.

وی افزود: سامانه نجم که سالیان قبل راه‌اندازی شده بود، سال گذشته برای حوزه ورود دیتا در عرصه‌های تبلیغی و نخبگان و پژوهشی به عرصه ظهور رسید و این سامانه به‌صورت جدی زیر بار رفت و آماده ارائه اطلاعات به سازمان‌های بهره‌بردار همچون دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات و مرکز خدمات حوزه شد.

مدیرکل ایجاد و توسعه سامانه‌های مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران در خصوص دیگر اتفاقات سال گذشته اضافه کرد: توسعه در سامانه آموزش نیز انجام شد و فرآیند بهینه‌تری اتفاق افتاد، همچنین رونمایی از سامانه حسابداری ریحان که نسل جدید این سامانه سال گذشته رونمایی شد.

وی در ادامه بیان کرد: هدف این بود که کلیه مدارس در سراسر کشور به‌صورت یکپارچه بتوانند از سامانه متمرکز حسابداری ریحان استفاده کنند و عملیات حسابداری و حسابرسی با کمترین هزینه انجام شود.

شاکر خاطرنشان کرد: اتفاقات دیگری در سامانه‌های مختلف رخ داد مثل بروزرسانی در اکثر سامانه‌ها، میز پژوهش مبتنی بر هوش مصنوعی برای طلبه‌ها، رویکردهای نوین پژوهشی در عرصه زنان و حوزه علوم دینی تا به طلبه‌ها اطلاع‌رسانی کنند و طلبه‌ها بتوانند به محتواهای مناسب دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha