یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
عماد

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد با تاکید بر اهمیت تمرکز حوزه و نخبگان روی حل مسئله و رفع نیازهای روز جامعه، گفت: حل مسئله به عهده دیگران نیست، بلکه کمک اساتید و طلاب را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد صبح امروز در نشست نخبگان حوزه علمیه اصفهان که به مناسبت هفته گرامیداشت معلم برگزار شد، با اشاره به این که جامعه برگزیدگان، نخبگان و مستعدین برتر حوزه تکالیفی دارند، اظهار داشت: این تکالیف بسیار مهم است که اگر انجام شود خداوند درهای گرفتاری‌ها را می‌بندد و درهای رحمت را می‌گشاید.

وی افزود: برگزیدگان حوزه همانند استعدادهای برتر پایش فعالیت می‌شوند، یعنی این گونه نیست که برگزیده برای همیشه مشمول این حمایت‌ها باشد.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه با بیان اینکه انتظاراتی از برگزیدگان حوزه‌ها وجود دارد، گفت: یکی از این انتظارات دستگیری استعدادهای برتر است، لذا انتظار داریم طرح استاد راهنما با کمک اساتید فعال شود.

وی اضافه کرد: در شناسایی استعدادها و برگزیدگان به لحاظ جامعیت و مانعیت خطا داریم و یکی از راه‌های برطرف کردن این خطا این است که به اساتید شناخته شده دارای مجوز تدریس حسب تعداد طلبه‌ای که در درس آنها شرکت می‌کند می‌توانند از شاگردان خود نامزدهایی را برای شناسایی، معرفی نمایند.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه، با تأکید بر اهمیت تمرکز حوزه و نخبگان روی حل مسئله و رفع نیازهای روز جامعه، ابراز کرد: حل مسئله به عهده دیگران نیست، بلکه کمک اساتید و طلاب را می‌طلبد و می‌توان این کار را به صورت متعادل و با حفظ سنن حوزه انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین عماد عنوان کرد: حفظ جامعه استعدادهای برتر و جلوگیری از نهال فروشی بسیار مهم است و استعدادهای خوب باید در حوزه بمانند و این ماندن زحمت دارد، اما باید کار مهم‌تر را انجام داد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha