دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محامی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با حضور اعضا و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محامی نماینده ولی فقیه در استان برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی مدیر حوزه علمیه استان اظهار کرد: حوزه علمیه استان آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی علمی، مهارتی و معرفتی برای مبلغان امین، سرباز طلبه ها و معلمان را دارد و بر استفاده از فرصت تابستان با توجه به تعطیلی مدارس برای تقویت و توانمندسازی مبلغان تاکید می کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از فرصت ها برای تربیت و پرورش دانش آموزان تأکید کرد و گفت: اوقات فراغت موضوع مهمی است از این جهت که رها بودن دانش آموزان در ایام تعطیلات تابستان آسیب زاست و باید از این فرصت نهایت استفاده را جهت برگزاری برنامه های متنوع و شاداب داشته باشید.

امام جمعه زاهدان ضمن ابراز گلایه از تأخیر در طراحی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان گفت: اگر بخواهیم طبق روال گذشته عمل کنیم کار به جایی نخواهیم برد و در این جهت باید از ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی استفاده و تعامل ویژه ای با حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات و حلقات صالحین داشته باشید.

وی افزود: متاسفانه عموم مردم اطلاعات کافی درباره معارف دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را ندارند و برای تربیت صحیح و مطلوب دانش آموزان در عصر کنونی لازم است آموزش های مهارتی، بصیرتی، معارفی و علمی معلمان دنبال و به روز رسانی گردد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، معلم طلبه و سرباز طلبه ها به منظور حضور موفق و موثر در کلاس درس باید آموزش های معلمی را فراگرفته و با مهارت‌های تدریس در کلاس درس حضور یابند.

وی در پایان با تأکید بر مصوبه جلسات قبلی این کمیته مبنی بر توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی، پیگیری و تحقق اهداف تعریف شده در این مصوبه را خواستار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha