پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1092181
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
اخبار کوتاه

حوزه/ معارفه مسئول امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد امر به معروف دشتستان، انجام بیش از پنج هزار مشاوره فرزندآوری، برگزاری گردهمایی هنرمندان، و ... از مهمترین اخبار کوتاه استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و در راستای همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»، گردهمایی هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی از جمله فرش بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، تابلو فرش، حصیر بافی، تویزه بافی و نقاشی روی شیشه و پارچه با حضور علاقمندان به این رشته ها در کتابخانه عمومی شهید لاجوردی روستای رودفاریاب شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد.

اکرم دارنگ، مسئول کتابخانه عمومی شهید لاجوردی رودفاریاب با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی، اظهار کرد: کتابخانه های عمومی یک ظرفیت بالقوه به ‌منظور مشارکت در فضای کسب‌وکار و رونق‌بخشی اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه هستند.

دارنگ ادامه داد: در این گردهمایی ضمن آشنایی علاقمندان با برخی از رشته های صنایع دستی موجود در استان و فعالین این رشته ها، نوجوانان و جوانان با نحوه فراگیری این رشته ها آشنا شدند.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی هویت مردمان یک منطقه و کشور را نشان می‌دهد، افزود: هنرمندان هویت فرهنگی استان، کشور و نیاکان این سرزمین هستند که با تولیدات صنایع‌دستی خود آن را به همه آحاد جامعه معرفی می‌کنند.

معارفه مسئول امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد امر به معروف دشتستان

با حضور حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان، حجت‌الاسلام بهروز بهروزی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر و جمعی از معاونین ستاد، مراسم معارفه مسؤول امور خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان برگزار شد.

در این برنامه خانم دهقانی به عنوان مسئول امور خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر دشتستان معرفی شد و از سه نفر خواهران فعال فرهنگی ستاد با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

شهرستان بوشهر، عنوان برتر در تحقق شاخص های «افق ۱۴۰۱»

در جلسه شورای اداره کل کتابخانه های عمومی استان، شهرستان بوشهر به عنوان شهرستان برتر در بین ادارات شهرستانی در تحقق شاخص های تعریف شده «افق ۱۴۰۱» انتخاب شد.

به همین مناسبت از زینب جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بوشهر با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

انجام بیش از ۵ هزار مشاوره فرزندآوری در تنگستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۲۹۲ زوج تنگستانی مشاوره‌های مربوط به فرزند آوری را دریافت کردند.

ماه زرافشون رفیعی با اشاره به اینکه مشاوره فرزند آوری موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد بیان داشت: این مشاوره‌ها با هدف ارتقاء آگاهی مراجعان در خصوص مشکلات تک فرزندی و ارتقای مهارت‌های آنان در رابطه با زمان فرزند آوری و تعداد فرزندان انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار کرد: آگاه‌سازی جامعه در خصوص اهمیت فرزند آوری و پرهیز از تک فرزندی، کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول و کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان، از اهداف مشاوره فرزند آوری است.

رفیعی تصریح کرد: با شناسایی خانواده‌هایی که زندگی مشترک آن‌ها شروع شده و با اینکه واجد شرایط مراقبت باروری ویژه نیستند ولی برنامه‌ای برای فرزند آوری ندارند، خانواده‌هایی که در سن فرزند آوری هستند اما بارداری را به تأخیر انداخته‌اند و خانواده‌هایی که در سال‌های پایانی دوران بارداری هستند و برای فرزند آوری برنامه‌ریزی نکرده‌اند، آموزش و مشاوره‌های لازم را در راستای فرزند آوری و جوانی جمعیت ارائه می‌دهیم.

وی اظهار کرد: در بسیاری از مواقع به دلیل باورهای غلط، فرصت‌های مناسب را از دست می‌دهیم و زمانی به این نتیجه می‌رسیم که ممکن است برای جبران آن بسیار دیر شده باشد و با توجه به اینکه فرزند آوری و بارداری سالم و بدون خطر، سن خاصی را مورد توجه قرار می‌دهد این موضوع را می‌توان در زمره این موارد قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha