شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم سبحانی

حوزه/ خانم سبحانی با اشاره به برگزاری رویداد آموزشی تربیتی جامعة الزهرا علیهاالسلام با موضوع «شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» به شیوه اجرای رویداد ویژه اساتید پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فرزانه سبحانی در نخستین جلسه پیش رویداد آموزشی تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور اساتید برگزار شد، عنوان کرد: دومین رویداد آموزشی تربیتی به موضوع «شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» ویژه اساتید اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهداف رویداد آموزشی تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، افزود: فراهم کردن زمینه‌ها و تسهیلات لازم جهت تحول روشها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی؛ ارتقاء معرفت شناختی و رفتاری اساتید جهت حضور در عرصه مختلف علمی و تربیتی؛ سازماندهی و شبکه سازی اساتید متعهد و متخصص در زمینه‌های علمی و تربیتی؛ تقویت روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری عالمانه ناظر بر شناسایی و حل مسائل علمی و تربیتی؛ تقویت روحیة پژوهشگری در عرصه‌های علمی و تربیتی و همچنین تقویت مهارت استفاده از فناوریهای نوین در عرصه‌های علمی و تربیتی از جمله اهداف این رویداد هستند.

مدیر دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با بیان اینکه روش‌های تدریس و انتقال دانش به طلاب متفاوت است، یادآور شد: در پیش رویداد آموزشی تربیتی، کارگاه‌های عمومی وتخصصی برنامه ریزی شده است که یکی از کارگاه‌ها با موضوع «طوفان فکری و بیان تضادها؛ کارآمدی یا ناکارآمدی روشهای تدریس فعلی» است که توسط استاد نجم ارائه می‌شود.

سبحانی افزود: در جلسات تخصصی، برای طوفان فکری روش ارائه می‌شود و مصداق و پیاده سازی توسط اساتید صورت می‌گیرد، ما با تشکیل تیم‌هایی به دنبال حل مسائل و بکارگیری شیوه‌های تدریس هستیم.

وی یادآور شد: در فاصله پیش رویداد تا رویداد آموزشی تربیتی به روش‌های جدید دست می‌یابیم و با همراهی اساتید مشاور و با چاشنی خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی به روش‌های جدید کارآمد و استاندارد می‌رسیم که آثار مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.

مدیر دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: از جمله شاخصه‌های ارزیابی فعالیت‌های اساتید در رویداد، انطباق روش‌های تدریسی با مصادیق عناوین متعدد دروس است. اگر طلاب را به این سمت سوق دهیم که در سطوح تکمیلی به سمت نظریه پردازی بروند و دانسته‌های علمی خود را به درستی درک کرده و با نظرداشت بعد معرفتی عرضه کنند، تدریس کارآمد و الگوی درسی کارآمد داشته ایم.

سبحانی در پایان بیان داشت: تلاش ما این هست که بعد از رویداد، تبدیل به یک چشمه جوشان و جاری شویم و در شیوه‌های تدریس و برنامه‌های خود طراحی و نوآوری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha