یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طالب پور

حجت‌الاسلام والمسلمین طالب پور گفت: راه مقاومت تنها راه نجات کشور و فائق آمدن بر مشکلات با ایمان به خدا و تقویت معنویت و نگاه امیدوارانه و مثبت و واقع بینانه به آینده به دست می آید.

حجت الاسلام محسن طالب پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) سخنرانی کامل، جامع و بسیار مهمی داشتند و به بیان برخی از ویژگی ها و شاخصه های شخصیت حضرت امام(ره) پرداختند، لذا به عنوان مقدمه باید گفت که با توجه به تلاشی که دشمنان انقلاب اسلامی از بیرون و برخی از افراد فریب خورده یا منفعل و یا محافظه کار داخلی طی سال های گذشته داشته اند، تحریف اندیشه و باورهای حضرت امام بوده است.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند یکی از مهم ترین مسئولیت ها و وظایفی که احساس می کنم این است که اجازه ندهیم افکار و اندیشه های امام(ره) تحریف شود و از ۶ سال قبل مهم ترین محور فرمایشات رهبر معظم انقلاب بازبینی، بازنگاری و بیان مجدد افکار و اندیشه های امام(ره) و شاخصه های شخصیتی ایشان بوده است.

کارشناس سیاسی با بیان برخی از سؤالات و شبهاتی که در ذهن جوانان و مردم در خصوص راه و اندیشه های حضرت امام(ره) مطرح می باشد گفت: برخی سوال می کنند امام چه کاری انجام داده؟ و چه تحولی ایجاد کرده است؟ رهبر معظم انقلاب سه تحول مهم را در این مورد بیان می کنند؛ تحول اول در داخل کشور بود که امام(ره) یک حاکمیت سلطنتی با سابقه دوهزاروپانصد ساله را که از شاخصه های آن ضدیت با دین ، اختناق، وابستگی و حضور و بروز استکبارجهانی در کشور بود تغییر داد و یک حاکمیت مردمی با عنوان جمهوری اسلامی ایجاد کرد و به مردم ایران و ایران عزت بخشید و یک نظام دینی تشکیل داد.

وی اضافه کرد: دومین تحول در سطح منطقه بود که جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی را بیدار کرد که امروز از آن تعبیر به بیداری اسلامی و جبهه مقاومت می شود و این نیز از برکات تحولات امام(ره) است ، هم چنان که پیش از انقلاب، کشورهای اسلامی منفعل و بیشتر آنها وابسته بودند، اما در همین کشورها تحولات خوبی ایجاد شده و تفکر اسلام ناب محمدی در حال رشد است.

کارشناس سیاسی، عدم امنیت استکبار جهانی در منطقه و ضعف و ناتوانی آن را از آثار و برکات تحولات امام(ره) عنوان کرد و افزود: سومین تحول امام(ره) در دنیا بود که رهبر معظم انقلاب به معرفی درست ایران و ایرانی به دنیا اشاره کردند، با توجه به این که ایران پیش از انقلاب در دنیا مطرح نبود، زیرا یک مستعمره و وابسته به استکبار جهانی بود، اما امروز نام ایران در دنیا می درخشد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی حتی شناختی درباره اسلام در دنیا نبود و دنیا از اسلام تنها وهابیت و بخشی از اهل سنت را می شناخت، اما اکنون اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی و تفکر شیعه و اهل بیت(ع) در دنیا مطرح شده است و ایران تبدیل به یک ابرقدرت به خصوص در حوزه اندیشه ای ، فکری و تاثیرگذار در تحولات جهانی شده است.

حجت‌الاسلام طالب پور با تأکید بر ارتقاء و رشد سیاسی کشور به ویژه در تحولات جهانی تصریح کرد: از بعد سیاسی کشوری که صددرصد وابسته بود امروز تبدیل به یک ابرقدرت شده است و امروز جایگاه رفیعی دارد ، هم چنان که در هفته گذشته دیدیم ایران به عنوان نائب رییس شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شد، لذا این پاسخی است به سوال این که امام چه کرد؟

وی چالش پیش روی استکبار جهانی در مواجه با اسلام انقلابی را از نتایج و برکات تحول زایی امام(ره) بیان کرد و افزود: امروز می بینیم استکبار جهانی اظهار می دارد مهم ترین چالش آن رشد روزافزون اسلام گرایی است، در حالی که پیش از انقلاب اسلامی ترسی از اسلام و اسلام انقلابی نبود.

کارشناس سیاسی اضافه کرد: زمانی که امام(ره)، انقلاب کرد دنیا دوقطبی بود و سپس با فروپاشی شوروی سابق تبدیل به تک قطبی شد، اما امروز دنیا حداقل هشت قطب دارد و هیمنه استکبار شکسته شده است و یکی از این هشت قطبی که بیش از دیگران حرف برای گفتن دارد جمهوری اسلامی است.

در ادامه به تبیین عوامل ایجاد این تحولات شگرف پرداخت و گفت: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب فرمودند این بود که این تحولات چگونه به دست آمد؟ یعنی یک طلبه از حوزه علمیه بلند می شود و آن تحولات عظیم و شگرف را ایجاد کند و دلیل آن نیز ایمان و امید امام(ره) بود.

وی یادآور شد: امام به این راه و هدف، ایمان و باور داشت و کلام مشهور شهید مطهری که در ملاقات امام(ره) در پاریس بیان کردند، که در امام(ره) چهار ایمان قوی دیدم، ایمان به هدف خود و به راهی که انتخاب کرده بود، یعنی به مبارزه، مقاومت و تحمل سختی ها باور داشت و به مردم خود و مهم تر به خدا ایمان داشت.

حجت‌الاسلام طالب پور معنویت و عرفان امام(ره) را عامل مهم ایجاد این تحولات دانست و افزود: امام(ره) یک عابد به تمام معنا و یک عارف با اکثریت عرفان حقیقی به خدا بود و در رفتار و کردار ایشان این را دیده و شنیده ایم و ایمان را از بعد فردی به بعد اجتماعی آورد و اسلام را از گوشه حوزه ها و حجره ها به سطح جامعه آورد و این تحولات را ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر امام(ره) به آینده امید داشت و به این که می تواند به این اهداف دست یابد، امید امام(ره) را در اشعار ایشان این گونه می توان تفسیر که "انتظار فرج از نیمه خرداد کشم" ، یعنی امام(ره) از ۱۵ خرداد و زمانی که در سال ۴۲ مبارزه را شروع کرد، امید داشت که بتواند به ظهور وصل شود و جامعه را به برای ظهور امام زمان(عج) آماده کند و بارها فرمود انقلاب ما برای زمینه سازی ظهور بود.

کارشناس سیاسی به تلاش دشمن برای از بین بردن ایمان و امید در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که جنگ نظامی جواب نمی دهد و تحریم ها آن گونه که دشمن می خواست جواب نداد و حتی اغتشاشات نتوانست مردم را از صحنه بیرون کند و نظام را شکست دهد ، اما امروز اگر دشمن به این نتیجه برسد که می تواند بی حیایی و بی عفتی را که یکی از نشانه های ضعف ایمان است در جامعه گسترش دهد و ایمان را در جامعه کم کند و جوانان ما به معنویت، دین و خدا کم توجه باشند و حتی از نظر ظاهری این گونه رفتار کنند، لذا دشمن به این مسئله امید دارد.

وی القائات منفی دشمن در ایجاد یأس نسبت به آینده را از دیگر نقشه های استکبار جهانی بیان کرد و افزود: از سوی دیگر دشمن می خواهد امید به آینده را از جامعه بگیرد ، برهمین اساس رهبر انقلاب فرمودند این گونه نیست و ما باید به آینده امید داشته باشیم و آینده روشنی را نه بر اساس توهم و تخیل، بلکه بر مبنای واقعیت برای خود ترسیم کنیم ، لذا در تلاشی که انجام می دهیم و مسیری که می رویم به طور قطع مشکلات برطرف می شود.

حجت‌الاسلام طالب پور خاطر نشان کرد: انسان زمانی که در مشکلات قرار می گیرد مهم ترین عامل شکست آن ناامیدی است، به عنوان مثال بسیاری از افراد که دچار بیماری می شوند به دلیل ناامیدی بیماری بر آنها نفوذ  می کند و آنها را بین می برد، لذا دشمن در صدد القاء ناامیدی به جامعه می باشد.

کارشناس سیاسی اظهارات منفی بافانه برخی افراد درباره از دست رفتن جامعه و اشاعه بی عفتی را ناشی از القائات دشمن دانست و گفت: برخی اظهار می کنند که همه چیز از دست رفت در حالی که این گونه نیست و یک تعداد قلیلی را نباید تسری داد و نباید فکر کرد که به دلیل این که چند نفر مغرضانه یا جاهلانه و یا تحت تاثیر جو قرار گرفته اند، همه جامعه نیز از دست رفته است.

حجت‌الاسلام طالب پور اظهار کرد: دشمن این مسئله را القاء می کند و برخی نیز متأسفانه آن را تکرار می کنند در حالی این کاملا اشتباه است، هم چنان که ما در بسیاری از تهدیدات فرصت ایجاد کردیم، این مسائل نیز گذرا است و فطرت مردم ما پاک است.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش های مردم و جوانان مومن و انقلابی در پایگاه های مقاومت، مدافعان حرم و مدافعان امنیت به ویژه در اوج کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در همان ایام جوانان و گروه های جهادی تلاش های فراوانی کردند و باید این را به مردم گفت و یادآوری کرد که ما در سخت ترین شرایط نیز توانستیم فرصت های ارزشمندی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام طالب پور اضافه کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند اگر بخواهیم بر مشکلات فائق بیاییم باید ایمان و باور به خدا و به قدرت لایزال الهی و این که آینده روشن می باشد در جامعه تقویت کنیم و دل هر فردی که برای کشور، انقلاب و اسلام می سوزد باید اول ایمان و امید خود را تقویت کند و این امید و ایمان را در جامعه گسترش دهد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص القاء برخی در عقب نشینی از آرمان ها و اهداف انقلاب اشاره کرد و افزود: برخی این گونه القاء می کنند که اگر دست از آرمان های خود برداریم و به دشمن امتیاز دهیم موفق می شویم، در حالی که دیدیم در برخی از دولت های قبل زمانی که عقب نشینی کردند و درهمان زمان بحث گفت و گوی تمدن ها را مطرح نمودند ما محور شرارت شدیم و چه میزان در برجام امتیاز دادیم اما در انتها چه اتفاقی افتاد؟

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما تجربه عملی داریم که هر زمان در مقابل استکبار کوتاه آمدیم و امتیاز دادیم ضربه های سنگین تری به ما وارد کردند.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: آن زمان که آمریکا در اوج بود امام(ره) فرمود "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و در برابر آمریکا و استکبار ایستاد و موفق شد؛ در حال حاضر که آمریکا و استکبار به شدت ضعیف شده اند چرا باید در برابر آنها کوتاه بیاییم، همچنان که دیدیم هر کجا مقاومت کردیم نتیجه گرفتیم و هر زمان که عقب نشستیم و یا امتیاز دادیم به ما ضربه سنگین تری زدند ، لذا راه مقاومت تنها راه نجات کشور و فائق آمدن بر مشکلات با ایمان به خدا و تقویت معنویت و نگاه امیدوارانه و مثبت و واقع بینانه به آینده به دست می آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha