دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هم اندیشی

حوزه/ ششمین جلسه شورای هم اندیشی مؤسسات و مراکز تخصصی حوزوی به میزبانی مؤسسه دارالاعلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ششمین جلسه شورای هم اندیشی موسسات و مراکز تخصصی حوزوی به میزبانی مؤسسه دارالاعلام برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام صادقیان مدیر مؤسسه دارالاعلام به تشریح فعالیت های موسسه پرداخت و گفت: مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل‌البیت(ع) با حمایت مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)، با هدف شناخت، نقد و مقابله با افکار وهابیت به همت و تلاش عدّه‌ای از صاحب نظران برجسته، اساتید و محققین فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز نموده است.

مدیر دارالاعلام افزود: ساختار این مؤسسه از معاونت آموزش، معاونت پژوهش، معاونت اداری مالی، مدیریت ارتباطات و بین الملل و شعب استانی تشکیل شده است.

حجت الاسلام صاقیان گفت: این مؤسسه به امر آموزش طلاب در سطح ۳ و ۴ برای دوره‌های بلند مدت می پذیرد و تا کنون ۷ دوره آموزش سطح ۳ و۴ برگزار کرده است. تا کنون بیش از۱۰۰ جلد کتاب، کتابچه که بعضی از انها در حوزه پاسخ به شبهات هستند توسط این موسسه چاپ شده است وکتابخانه این مرکز بیش از یک صد هزار عنوان کتاب به صورت PDF تحت عنوان کتابخانه مجازی در دسترس پژوهشگران، اساتید و دانش‌پژوهان قرار داده است.

وی در ادامه گفت: این مؤسسه دو فصلنامه علمی ترویجی سراج منیر که تاکنون ۴۳ شماره از آن منتشر شده و دو فصلنامه علمی پژوهشی سلفی پژوهی که با استاندارد مجلات پژوهشی تدوین می‌شود و تا کنون ۱۶ شماره از آن به چاپ رسیده است را دارد.

مدیر موسسه دارالاعلام به بیان ظزفیت های همکاری این موسسه با سایر مراکز و موسسات حوزوی پرداخت و گفت: این مؤسسه ظرفیت همکاری جهت تربیت نیروی متخصص پاسخگو با موسسات و مراکز تخصصی را دارد. از دیگر ظرفیت های همکاری می توان به بحث پاسخ به شبهات در استان ها به محوریت سه گروه جامعه نخبگانی، دانش آموزی و عموم مردم اشاره کرد که این موسسه در حال تهیه بسته ای جهت ارسال به استان ها می باشد که این ظرفیت وجود دارد تا از محصولات سایر مراکز نیز استفاده گردد.

در ادامه حجت الاسلام جعفری، مدیر دفتر همکاری های علمی موسسه امام خمینی (ره) با تاکید برا اینکه باید دارالاعلام محوریت بحث وهابیت را در حوزه پاسخ به شبهات داشته باشد بیان کرد: موسسه امام خمینی (ره) ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ دانش پژوه را دارد که می توان در حوزه تربیت اساتید با همکاری مؤسسه دارالاعلام، به صورت دوره های کوتاه مدت برای دانش پژوهان داوطلب برگزار نمود.

وی گفت: از دیگر ظرفیت های همکاری در عرصه کارهای پژوهشی است.

حجت الاسلام نجفی معاون آموزش موسسه کلام اسلامی نیز در این نشست گفت: برای حضور طلاب در دوره های آموزش نقد وهابیت نیاز به مشوق داریم تا طلاب را به حضور در این عرصه تشویق کنیم.

حجت الاسلام ضیائی مدیر ارتباطات و بین الملل مؤسسه دارالاعلام بیان کرد: با توجه به مجوز برگزاری دوره دکترا نقد وهابیت که از وزارت علوم اخذ شده می توانیم با همکاری موسسه امام خمینی (ره) این مقطع تحصیلی را برگزار کنیم.

حجت السلام واعظی مدیر امور مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز ضمن بیان دیدگاه های خود گفت : برای بحث آموزش نیروهای پاسخگو ما ظرفیت مبلغین نهاد را داریم که می توان از آن بهره برد. همچنین حدود ۳۲۰۰ ائمه جماعات را داریم که ظرفیت خوبی برای آموزش دارند و نیاز به بسته های آموزش مجازی وجود دارد. بخش دیگر این جلسه به بررسی مطالبه اخیر مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه جهت پاسخگویی به شبهات پرداخته شد که در این زمینه کمیته ای جهت پیگیری تشکیل گردید.

در ادامه جلسه نمایندگان مراکز و موسسات حوزوی به ارائه دیدگاه های خود در زمینه همکاری با موسسه دارالاعلام پرداختند.

این جلسه مصوباتی نیز داشت که در پایان ذیل هر مصوبه کمیته جهت پیگیری ای تشکیل شد.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha