سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1092815
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
تبریز

حوزه/ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: باید از زبان هنر برای نشان دادن زیبایی‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده شود و در این راه از هنرهای بصری، سینما، موسیقی، تولید کتاب و ... استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، سرهنگ پاسدار سید شمس‌الدین موسوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان روز شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره شعر صدف زخمی با بیان اینکه یکی از راه‌های بیان احساسات شعر است، اظهار داشت: این طرز بیان احساسات تاریخی طول و درازی است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از رخدادها در گذر زمان کم اهمیت می‌شود، اظهار کرد: ارزش و اهمیت دفاع مقدس علاوه بر اینکه کاهش نیافته بلکه روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس رویدادی منحصر به فرد بود که کهنگی و تکرار ندارد، اضافه کرد: هر روز زوایای جدیدی از این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود که باید به آن پرداخته شود.

موسوی با بیان اینکه باید از زبان هنر برای نشان دادن زیبایی‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده شود، عنوان کرد: در این راه از هنرهای بصری، سینما، موسیقی، تولید کتاب و ... استفاده شود.

وی ادامه داد: دوازدهمین دوره جشنواره استانی شعر صدف زخمی خردادماه سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل حفظ اثار استان زنجان در هفت بخش فراخوان شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بود، اضافه کرد: در این مدت حدود ۱۴۰ اثر در هفت بخش جشنواره توسط دبیرخانه دریافت شد.

وی افزود: محور این جشنواره شعر دفاع مقدس؛ شعر دفاع با مضامین عاشورایی؛ شعر مقاومت ملل کشورهای اسلامی؛ شعر دفاع و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع و جنگ‌نرم، شعر دفاع در خوزه کودک و نوجوان، و نقش زنان در دفاع مقدس بود.

موسوی با اشاره به اینکه در این دوره آثار پس از دریافت توسط دبیر اجرایی جشنواره بررسی و کدبندی و موضوع‌بندی شد، اضافه کرد: آثار بی نام و با کد در اختیار دو داور جشنواره برای بررسی و انتخاب آثار برتر انجام شد که داوران پس از بررسی آثار طی یک جلسه حضوری به بحث و گفتگو و اعلام کدهای برگزیده اقدام کردند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در این دوره حدود ۱۴۰ اثر مرتبط به دبیرخانه رسید و از این بین ۱۴ نفر از شاعران در هفت بخش جشنواره انتخاب و یا شایسته تقدیر شناخته شدند، بیان کرد: اختتامیه جشنواره در سالن کتابخانه سهروردی همراه با تجلیل از شاعران و داوران جشنواره برگزار خواهد شد.‌

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha