شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلالی

حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: امسال حدود ۲۰ نفر استعداد برتر از پایه یک شناسایی شده اند و طی دو سال اخیر علاوه بر شناسایی استعداد آموزشی، استعدادهای برتر تبلیغی نیز شناسایی می شوند و تاکنون هشت نفر استعداد برتر تبلیغی داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی صبح امروز در جلسه هم اندیشی استعدادهای برتر حوزه علمیه اصفهان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز استعدادهای برتر حوزه اظهار داشت: طی ۱۰ سال حدود ۱۳۰ نفر استعداد برتر به صورت عمده در عرصه آموزش شناسایی شده اند و امسال نیز بیش از ۱۰۰ نفر در این عرصه ثبت نام داشته ایم که پس از بررسی شرایط، حدود ۳۴ نفر حائز شرایط و دعوت به مصاحبه برای ورود به مرکز استعدادها شده اند.

وی افزود: از حدود ۳۰ استان کشور ۲۴ استان مرکز استعداد برتر ندارد و تمام استعدادهای برتری که شناسایی شده است مربوط به ۶ استان می باشد که یکی از این استان ها، استان اصفهان است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان برخی از فعالیت های مرکز استعدادهای برتر حوزه اصفهان گفت: دو سال است که از پایه یک حوزه نیز استعدادهای برتر شناسایی می شوند، همچنین امسال حدود ۲۰ نفر استعداد برتر از پایه یک شناسایی شده اند و طی دو سال اخیر علاوه بر شناسایی استعداد آموزشی، استعدادهای برتر تبلیغی نیز شناسایی می شوند و تاکنون هشت نفر استعداد برتر تبلیغی داشته ایم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان تنها استانی است که کانون استعداد برتر دارد و در اصفهان به همت مرکز خدمات و حمایت مدیریت حوزه علمیه، این کانون ایجاد شده و از استعدادهای برتر آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حمایت می کند.

جلالی هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی در مسائل و مشکلات استعدادهای برتر حوزه عنوان کرد و ادامه داد: آمار استان در زمینه شناسایی استعدادهای برتر نسبت به حد نساب کشور بیشتر است و استعدادهای برتری که در سال جاری شناسایی شده اند به ۶ استان اختصاص داشته است.

وی با تأکید بر لزوم برپایی کارگاه های مهارتی در عرصه های آموزشی -پژوهشی برای طلاب مستعد تصریح کرد: طلاب حتی الامکان و به خصوص در پایه های اول به درس بپردازند و بدانند نظام اسلامی منتظر آن است که از آنها در همه عرصه ها بهره گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود به پاسخ گویی به سوالات طلاب حاضر در جلسه پرداخت و به موضوعات و سوالات طلاب در خصوص رفع ابهامات طرح های مرتبط با مرکز استعداد اشاره کرد.

وی افزود: مرکز ملی نخبگان کشور به حوزه های عملیه خواهران و برادران کل کشور ۵۰۰ نفر سهمیه اختصاص می دهد که در سال های قبل این سهمیه برای اصفهان ۴ نفر بوده است و به مرکز ملی نخبگان معرفی شده اند تا از حمایت هایی لازم برخوردار شوند.

جلالی حضور طلاب در عرصه تبلیغ را مهم عنوان کرد و گفت: به زودی کانون، کارگاه های مهارتی ، کلاس ها و اردوها را برای افرادی که ثبت نام جدید شده اند تشکیل می دهد و خدمات اردویی و کارگاه های مهارتی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha