شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ثق

حوزه / در آستانه فرارسیدن روز ازدواج همایش سواد رسانه با رویکرد تحکیم بنیان خانواده و تقویت روابط زوجین در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، در آستانه فرارسیدن روز ازدواج در راستای لزوم آموزش‌های استفاده از فضای رسانه و با توجه به اینکه مدیریت رسانه و داشتن سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و پایگاه بسیج شهید مصطفی احمدی روشن امروز اقدام به برگزاری همایش"سواد رسانه در روابط زوجین" کرد.

حجت الاسلام مجتهد زاده در این برنامه که با حضور زوجین در تالار شهر شهرداری تشکیل شد، با توجه به اینکه یکی از عوامل تهدید کننده بنیان خانواده، استفاده نادرست از رسانه‌های جمعی است، به سبک‌های ارتباطی موثر و غیر موثر اشاره کرد و گفت: سبک‌های موثر ارتباط گیری نه تنها در تقویت رابطه زوجین بلکه در تقویت هر نوع ارتباطی در تفهیم عقاید اثرگذار است.

وی با تأکید بر یادگیری انواع تکنیک‌های ارتباطی برای ایجاد صمیمیت در همسران، با اشاره به تکنیک‌های ارتباطی سه گانه بذر پاشی، ساندویچی و زغالی، به تکنیک‌های مثبت سازی چرخه زیستی و توجه به سه عامل فیزیولوژی، احساس و افکار پرداخت و با توجه به تجربه سبک زندگی غربی به این موضوع تاکید کرد که هرچقدر فضای معنوی میان همسران بیشتر باشد، رابطه سالم زوجین بیشتر می‌شود.

عفت پدرام‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز در این همایش، اجرای برنامه مشترک بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و پایگاه بسیج شهید مصطفی احمدی روشن را ارزشمند دانست و ضمن تاکید بر تقویت این هم افزایی با ادارات و ارگان‌های مختلف، به بیان نقش و تاثیر رسانه در خانواده پرداخت و نقش سواد رسانه بر سواد سلامت زوجین در استفاده از فضای مجازی را لازم و ضروری دانست.

اجرای گروه سرود باران، نقاشی، مسابقه ویژه زوجین و اهدای جوایز به برگزیدگان از برنامه‌های همایش"سواد رسانه در روابط زوجین" بود.

انتهای پیام

برگزاری همایش سواد رسانه با رویکرد تحکیم بنیان خانواده در کاشان + عکس

برگزاری همایش سواد رسانه با رویکرد تحکیم بنیان خانواده در کاشان + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha