شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حقیقی

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: شکر نعمت باعث ازدیاد برکات الهی به انسان می‌شود و همچنین کفر نعمت و ناسپاسی سبب از بین رفتن نعمات الهی می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان امشب در مراسم سوگواری شهادت امام جواد الائمه (ع) در مسجد پیامبر اعظم (ص)، با بیان روایتی از امام جواد(ع)، اظهار داشت: افزایش نعمت از سوی خداوند قطع نگردد، مگر آنگاه که شکرگزاری بندگان قطع شود.»

وی با توضیح اینکه در باب شکر، آیات و روایات زیادی در منابع اسلامی وجود دارد، افزود : شکر نعمت باعث ازدیاد برکات الهی به انسان می‌شود و همچنین کفر نعمت و ناسپاسی سبب از بین رفتن نعمات الهی می‌گردد. «سوره مبارکه ابراهیم آیه ۷ وَإِذ تَأَذَّنَ رَبُّکُم لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم ۖ وَلَئِن کَفَرتُم إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ، و (همچنین به خاطر بیاورید) هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است!»

مدیر حوزه علمیه هرمزگان، عنوان کرد: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که انسان در طول عمر خود دارد، نعمت جوانی است که باید قدر آن را دانست و چه بسا برخی از جوانان قدر این گوهر جوانی را ندانسته و به بیراهه می‌روند.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی به بررسی دیگر نعمت‌های الهی برای انسان پرداخت و گفت: سلامتی و توانایی نعمت‌های دیگری است که خداوند در قرآن کریم از زبان حضرت موسی(ع) می‌فرماید : «نعمت‌هایی را که خدا به شما ارزانی داده یادآوری کنید»، سلامت، قدرت و توانایی انسان به‌ویژه در جوانی، از دیگر نعمت‌هایی است که باید شاکر باشد و مراقبت نماید.

وی با طرح این پرسش که شکر نعمت به چیست؟، اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) به ما آموزش می‌دهند که شکر بر این است که اول بدانیم خداوند همه این نعمات را به ما ارزانی کرده و بالاترین مرحله شکر اذعان به همین امر است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان، خاطرنشان کرد: توکل به خدا و اینکه او را باید پرستش کرد و استعانت و کمک باید فقط از جانب خدا باشد، از دیگر مراحل شکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی تأکید کرد: شکر بنده، باید هم زبانی، هم قلبی و هم عملی باشد تا در حرکت در مسیر توحیدی گام بردارد و نعمات الهی نیز سبب افزایش ایمان او خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: یکی از نعمت‌هایی که خدا در این عصر به ما عنایت کرده، نعمت جمهوری اسلامی است که بابت آن باید قدردان خدای متعال باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی، به زندگی امام جواد(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام جواد(ع) نهمین معصوم و کنیه آن حضرت ابوجعفر ثانی و دارای القاب جواد و تقی است که جواد به معنای جود و بخشش مورد خطاب هم تشییع و تسنن می‌باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha