پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ دومین نشست هم اندیشی گفتمان علمی مطالعات بنیادین حوزه هوش مصنوعی

حوزه / مدیر سابق حوزه علمیه کاشان تصریح کرد: آیت الله اراکی از مفاخر حوزه علمیه و اساتید شاخص بوده و فقیهی آگاه و اهل بصیرت و ولایت شناس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر سابق حوزه علمیه کاشان آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الصادق (ع): العلماء حکام علی الملوک. عالمان فرمانروایان پادشاهان هستند.

جنگ بین حق و باطل و نور و ظلمت و جهل و علم پایان ناپذیر بوده و هست و خواهد بود.

بدیهی است که تاریکی ها هیچگاه پذیرای نور نیستند چون ظاهر و باطن را نشان داده و ظلمت شکنند.

بروز انقلاب اسلامی نوری بود که تمامی ظلمت ها را آشکار و حقایق تاریک را روشن و جهل و نادانی را پایان داد.

تلألو نور انقلاب عالم گیر بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب (۱۴ خرداد۱۴۰۲) امام در سه عرصه ایران، منطقه و جهان تحول آفرید.

به تعبیر قرآن کریم ظلمت زدگانی که به روشنایی انقلاب رسیدند به جای قدر دانی،گلایه آغاز کرده و داشته های خود را فراموش و چون خدا نشناسان سخن گفتند.

وجود انقلاب، زمینه تربیت میلیون ها انسان فرهیخته و با کمال شد که چراغ هدایت اسلام افقی ناتمام برایشان گشود و بال های اخلاق وادب آنان را پر پرواز داده و آسمانی شدن را حتی در حیات دنیوی تجربه کردند.

بدیهی است که تمامی این انوار الهی نشات گرفته از تعالیم ثقلین و جاری بر زبان و قلم عالمان دین،نمایان شد.

در این میان چون عهد انبیا و اولیای الهی،عده ای که خود بر کشتی هدایت انقلاب سوار بودند،جمال و کمال ندیده و زبان به گلایه و شکوه گشاده و گاهی بسیار فراتر از حد و فهم و عقل خود سخن گفتند و زبان در اهانت علما و مجاهدان عرصه دین به کار گرفتند و نقش منافقان تاریخ را پر رنگ کردند.

به تعبیر امام صادق (ع) وقتی عالمان دین فرمانروایان پادشاهان باشند و پادشاهان اهل سیاست، عالمان باید در اوج سیاست باشند تا بتوانند راهنمای آنان گردند که راهی به خطا نبرند و از مسیر هدایت خارج نشوند و سلسه العباد و ارکان البلاد به زیبایی گویای همین مطلب است.

اهانت زشت و دور از شأن آقای علیمی (مداح) به عالم بزرگوار حضرت آیت الله اراکی که از مفاخر حوزه علمیه و اساتید شاخص بوده و فقیهی آگاه و اهل بصیرت و ولایت شناس است از نوع بی بصیرتانی است که در نگاه قرآن تعمی القلوب و الابصارند که به برکت انقلاب اسلامی در دریای نورند و چشم خود را بسته علیها ما اکتسبت شده اند.

امید است در وهله اول ایشان از این حرکت و قلم منحرف نادم گشته و از محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و حوزه های علمیه و خاصه شخص آیت‌الله اراکی عذر خواهی کرده و در وهله دوم از ملت عزیز و آگاه و فرهیخته معذرت خواهی کنند.

بازی کردن در زمین دشمن جز رذالت و آلودگی و نفرت چیز دیگری نصیب بازیگران سابق و اسبق نکرده و امید است ایشان این تجربه آشکار را به کار گرفته و قدردان نعمت اسلام عزیز و عالمان شایسته باشند.

والسلام - منصور فرجی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha