دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد

حوزه/ مراسم سالروز شهادت امام جواد (ع) با حضور کارکنان حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در مراسم سالروز شهادت امام جواد (ع) در جمع کارکنان حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به روایتی از حضرت جواد الائمه (ع) که فرمودند: َالمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ؛ گفت: این روایت کوتاه ولی پر نغز علاوه بر اینکه آثار اجتماعی دارد از یک نگاه مربوط به ما طلبه هاست.

وی افزود: انسان بداند توفیق از جانب خدا حاصل می شود و محرکی که توفیق را ایجاد می کند از جانب خود انسان است و باید کار یا حرکتی کند که توفیق برایش حاصل شود، مثلا توفیق نماز شب زمانی حاصل خواهد شد که انسان اراده و برای خواب و بیداری اش برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد اضافه کرد: همواره باید نعمت هایی را که خدا به ما عطا کرده را توفیقی از سوی خداوند دانسته و آن را به خود متذکر شویم؛ آیت الله مظاهری(دامت برکاته) از مراجع تقلید در آیین افتتاح حوزه علمیه اصفهان خطاب به طلاب فرمودند «هر روز صبح با خودتان تکرار کنید که من یک طلبه هستم که با تکرار این جمله در همه کارها سعی می کنید مراعات و دقت کنید».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: امام علی (ع) فرمودند: رحمت خدا بر بنده ای که بداند از کجا آمده و در کجا هست، همین که انسان به خودش القاء بکند که جایگاهش کجاست و قدرش را بداند.

وی در ادامه تشریح روایت حضرت امام محمد تقی(ع) ثمره و نتیجه موعظه را بیداری بیان و اضافه کرد: وقتی سفارش به موعظه می شود گفته می شود «وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ» در واقع به دنبال موعظه از موعظه شونده می خواهد که آن را بپذیرد، انسان هایی که موعظه پذیر هستند و غرور و تکبر ندارند خردمند و عاقبت اندیش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد افزود: میرزا جهانگیرخان قشقایی از علمای استان اصفهان بر اثر پندپذیری و موعظه در ۴۰ سالگی به مدرسه علمیه در اصفهان رفت و مجتهد، فقیه و از فلاسفه بزرگ شیعه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha