شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت تعامل میان کارآفرینان و صنعتگران با مسئولان استان، گفت: مسئولان باید در عمل طوری رفتار کنند تا کارآفرینان و صنعتگران بتوانند به‌راحتی مشکلات و ظرفیت‌هایشان را با آن‌ها مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در نشست هم‌اندیشی با صنعتگران و تولیدکنندگان، با تأکید بر ضرورت حمایت ویژه از تولیدکنندگان و صنعتگران توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها سبب رشد و پیشرفت کشورمی شود.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی که کشور با انواع و اقسام تحریم‌ها مواجه است این کارآفرینان، تولیدکنندگان و صنعتگران هستند که با تلاش شبانه‌روزی خود زمینه رشد و توسعه کشور ازنظر پزشکی، هسته‌ای و صنعت را فراهم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: در این راستا لازم است دستگاه‌های اجرایی از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت کرده و مشکلات و موانع موجود بر سر راه آن‌ها را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: ما هم با همه توان و ظرفیتمان برای کمک به تولیدکنندگان آماده‌ایم و تلاش می‌کنیم از آن‌ها حمایت کنیم به همین دلیل اگر تولیدکننده و صنعتگری احساس کند که مشکلاتش با مراجعه به ما حل می‌شود قطعاً به آن بخش ورود می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: گاهی مواردی پیش‌آمده است که مدیران دستگاه‌ها را فراخوانده و با گفت‌وگو و ارائه راهکار و پیشنهاد بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته در عرصه تولید همواره مشکلات فراوانی وجود دارد و گاهی حل این مشکلات زمان و هزینه بسیاری دارد ولی بااین‌حال باید تلاش شود تا موانع تولید برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: هرچند که دشمنان در خارج از ایران و تعدادی هم در داخل تلاش می‌کنند تا تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را ناامید کنند اما با تمام این تفاصیل نباید ناامید شد و مسئولان هم باید تمام‌قد از تولید حمایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در انتها با انتقاد از خروج سرمایه‌ها از استان اظهار کرد: این مسئله خیلی مهم است که پول صنایع ما به خارج از استان منتقل نشده و فقط برای توسعه، آبادانی و اقتصاد استان هزینه شود که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

گفتنی است، خراسان شمالی با یک‌میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره‌برداری دارند که میزان اشتغال‌زایی آن‌ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها نیز ۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha