شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
photo_2023-06-19_11-09-59.jpg

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: فعالیت مدارس علمیه خواهران باید به گونه‌ای باشد که مردم در کارهای علمی، فرهنگی و اجتماعی حوزه را مرجع بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته در دیدار با کادر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که روز گذشته در این واحد حوزوی انجام شد، تعامل و همکاری حوزه با سایر نهادهای فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی موجود در جامعه، ورود خواهران به عرصه طلبگی یک جهاد است، بهترین نیروهای انسانی و مبلغان در حوزه علمیه خواهران تربیت می‌شوند، بنابراین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مختلف شهرستان بایستی از این ظرفیت عظیم استفاده حداکثری را داشته باشند.

وی کادر مدرسه علمیه خواهران نمین را به داشتن جدیت در کار توصیه کرد و افزود: حدود ۴۰ نفر طلبه خواهر مشغول فراگیری معارف الهی در نمین هستند، این آمار با توجه به هجمه‌های مختلف فرهنگی موجود در جامعه، خیلی آمار خوبی است ما هم در مرکز استان با تمام قوت سعی بر رفع موانع و ایجاد زمینه مناسب برای پیشرفت مدرسه علمیه خواهران نمین را خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل خاطرنشان کرد: بانوان طلبه حوزه علمیه خواهران به عنوان مادران آینده، به‌طور قطع نقش قابل توجهی را در جامعه ایفا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خواسته تصریح کرد: فعالیت مدرسه علمیه خواهران نمین باید به گونه‌ای باشد که مردم این شهرستان در کارهای علمی، فرهنگی و اجتماعی حوزه را مرجع بدانند و پرسش‌های خود را با خواهران طلبه مطرح نمایند.

وی اظهار کرد: ایام تابستان فرصت مناسبی است که با اجرای دوره‌های متفاوت علمی و فرهنگی بانوان شهر را با حوزه آشنا کنیم، به‌طور قطع این عمل آثار مثبتی در فرایند جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران را هم خواهد داشت.

حوزه علمیه خواهران در فعالیت‌های فرهنگی مرجع باشد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha