دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلالی

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی گفت: یکی از مدارس استان، مدرسه فضلا است که بیش از سه هزار فاضل درس خارج در استان  و حدود ۲۴ حلقه درس خارج داشته، همچنین شهرستان های متعدد استان نیز درس خارج برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی شب گذشته در گردهمایی معاونین پژوهش مدارس علمیه اصفهان که با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور برگزار شد با اشاره به جایگاه اصفهان در بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه علم و فقاهت به ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت در استان پرداخت و اظهار داشت: سال ۱۳۷۵ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تشکیل شد و سالی که آیت الله العظمی مظاهری در اصفهان حضور یافتند سه مدرسه علمیه در اصفهان وجود داشت و اکنون حدود ۳۸ مدرسه در استان داریم .

وی افزود: تعداد مدارس حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان متجاوز از ۵۰ مدرسه بوده و اگر استان پنج میلیون جمعیت داشته باشد و بر ۱۱ هزار طلبه خواهر و برادر تقسیم گردد، سرانه تعداد طلبه حدود ۴۳۰ نفر نسبت به جمعیت استان می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان در ادامه به برخی از فعالیت های معاونت پژوهش در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات این معاونت شناسایی استعدادهای برتر حوزه علمیه اصفهان است، همچنین از سال ۹۲ دبیرخانه کرسی های آزاداندیشی در اصفهان شکل گرفت و تا سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه برادران و خواهران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز۲۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه علمی برادران برگزار شده، اضافه کرد: از سال ۸۸ حوزه علمیه اصفهان در برنامه آموزشی، پژوهش را قرار داده است و حدود ۱۵ سال است که پژوهش در متن برنامه درسی مدارس بوده و به طور متوسط سالانه ۹۰۰ مقاله از مدارس به دست ما می رسد و بیش از ۵۰ نفر استاد درس پژوهش تربیت شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان برگزاری نشست های علمی، کارگاه های پژوهشی و تشکیل شورای پژوهش را از دیگر فعالیت های معاونت پژوهش حوزه های علمیه استان عنوان کرد و افزود: در خصوص جشنواره علامه حلی، استان اصفهان از اولین استان هایی است که جشنواره استانی برگزار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مدارس استان، مدرسه فضلا است که بیش از سه هزار فاضل درس خارج در استان و حدود ۲۴ حلقه درس خارج داشته، همچنین شهرستان های متعدد استان نیز درس خارج برگزار می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی در بخش دیگری از صحبت های خود به دغدغه های معاونت پژوهش استان در زمینه عدم ارتباط با کتابخانه های حوزه علمیه قم و تشکیل پژوهشسرا در مدارس علمیه استان اشاره و به سوالات معاونین پژوهش مدارس علمیه استان پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha