چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام قاسم جعفرزاده

حوزه/ حجت الاسلام جعفر زاده گفت: مبلغان و مبلغات استان اردبیل سال گذشته ۲۱ هزار جلسه تبلیغی و دینی در مناسبت‌های مختلف و در سطح استان برگزار کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده امروز در نشستی با خبرنگاران که همزمان با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ دینی و تقویت امید و ایمان از اهداف اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل می باشد و در این راستا امسال برنامه‌های اصلی تبلیغ و اطلاع رسانی با محوریت جهاد امید، ایمان و همت همگانی در تبلیغ اسلام ناب برگزار می شود.

وی افزود: مجاهدت خالصانه در راه تبلیغ اسلام اقدامی مفید و راهگشا در راستای ترویج اندیشه‌های اسلامی است؛ امروز ما در شرایط خاص جریان تمدن اسلامی قرار داریم و در هیچ زمانی مانند عصر حاضر تقابل حق و باطل و ۲ جریان توحیدی و شیطانی چنین عریان و واضح بیان نشده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در نبرد تمدنی، سازمان تبلیغات اسلامی در حراست از اندیشه‌های بنیادین و اصیل اسلام ناب وظیفه و رسالتی سنگین دارد که باید با جهاد تبیین در راستای ادای این وظیفه قدم برداشت و به وظیفه و رسالت خود عمل کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان این که منبع اصلی دین اسلام قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: در نزول و بیان قرآن تحریفی اتفاق نیفتاده است، اما در تفسیر آن روایات متعددی را شاهد هستیم که با ایجاد نحله‌های گوناگون فکری، انواع تفسیرها و تعبیرها از مفاهیم قرآن صورت گرفته است و لذا باید در این مسئله به اهل بیت و علمای راستین رجوع کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی در جامعه با وجود یک رهبر جریان ساز و پشتوانه عقبه فکری و تئوریک این اندیشه‌ها در قالب صحیفه‌ای منسجم به نام «صحیفه نور» تدوین شد که امروز چراغ راه همگان در فهم آیات و مبانی قرآن است.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مسئول ترویج، تبلیغ، تبیین و تعمیق باورهای دینی در بین آحاد جامعه است و امروز این وظیفه یک کار تخصصی و پیچیده است که در نقطه مقابل شاهد نبرد اندیشه و مبارزات درونی و بیرونی در جامعه هستیم.

وی اضافه کرد: ما به عنوان یک فرد حاضر در این جامعه دینی وظیفه و مسئولیت خطیر این اندیشه‌های اسلامی را با تکیه بر تعهد تبیین داریم که در این راستا مبلغان و مبلغات ما سال گذشته در قالب ۲۱ هزار جلسه تبلیغی و دینی در مناسبت‌های مختلف و در سطح استان را انجام دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از فعالیت ۳ هزار نفر مبلغ و مبلغه در سطح استان خبر داد و گفت: در کنار این مبلغان ما یک هزار و ۵۰۰ نفر مداح را ساماندهی کرده‌ایم.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد در سطح استان فعال است، تصریح کرد: در ۱۵۰ مؤسسه و خانه‌های قرآنی امر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی با قوت و قدرت در حال انجام است.

وی از اجرای طرح «سمیر» با پشتیبانی و همراهی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در سطح استان خبر داد و گفت: طرح «سمیر» با محتوای انس با قرآن، مفهوم و معنی قرآن، ارتباط با قرآن و عترت و… در اردبیل اجرا می‌شود که در سال گذشته استان اردبیل در این راستا در این برنامه جز سه استان برتر کشوری در فعالیت های قرآنی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از ساماندهی یک هزار و ۴۵۰ هیئت مذهبی تحت سرپرستی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر هیئت‌های مذهبی به عنوان مردمی‌ترین نهاد فرهنگی از صفر تا ۱۰۰ این فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسبتی را با محوریت مردم انجام می‌دهند و با احصای دغدغه‌های دینی مردم این فعالیت‌ها را به پیش می‌برند.

وی از فعالیت ۱۰۰ انجمن اسلامی تحت پوشش تبلیغات اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: اغلب این انجمن‌ها فعال، اثرگذار و جریان ساز در امور تبلیغات دینی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha