دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با برشمردن حساسیت کار قضاوت از منظر روایات و آیات قرآن کریم، گفت: امروز یکی از ارگان های کشور که مورد مظلومیت توجهی در عرصه اعتبارات و بودجه ها قرار گرفته است، قوه قضائیه است و باید متناسب با حساسیت کار آنها، توجه می شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار شورای قضایی استان اصفهان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید آیت الله بهشتی انسانی به معنای واقع کامل بود و شهادت آن بزرگوار و ۷۲ یار صدیق انقلاب در هفتم تیر ثلمه‌ای بزرگ به بدنه انقلاب اسلامی ایران بود.

وی بیان کرد: در آن واقعه فاجعه وار، سخنان و نوع رفتار امام راحل بی بدیل بود و اگر نوع واکنش امام راحل در این فاجعه نبود، شیرازه کشور از هم پاشیده می شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مسائل قوه قضائیه در بعد لجستیکی و سخت افزاری طی سالیان گذشته گفت: تحریم های ظالمانه کشورهای مستکبر، صدمات و آسیب های جدی به عرصه های مختلف انقلاب وارد آورد و امروز یکی از ارگان های کشور که مورد مظلومیت توجهی در عرصه اعتبارات و بودجه ها قرار گرفته است، قوه قضائیه است و باید متناسب با حساسیت کار آنها، توجه می شد.

وی با برشمردن حساسیت کار قضاوت از منظر روایات و آیات قرآن کریم گفت: قضاوت از ارکان هر حکومت و دولتی است و کار قضاوت چون حرکت روی یک مسیر باریک و خطرناک است که در یکسو حق و سوی دیگر باطل قرار دارد.

امام جمعه اصفهان با بیان روایتی از امام جواد(ع) که به فردی توصیه کردند «بدانید همواره در محضر خدا هستید»، گفت: قاضیان و مردم باید آگاه به این مطلب باشند که همیشه در محضر خداوند هستند و هر تصمیم، رفتار و گفتار انسان سنجیده می شود و فقط ایمان کامل نجات دهنده است.

وی عنوان کرد: قضاوت از مأموریت های انبیا و اهل بیت(ع) بوده و از این بابت کسب توفیق قضاوت، توفیقی والا از جانب خداوند است.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت شهید آیت‌الله بهشتی و روح بلند آن شهید، گفت: همواره خود را سر سفره ارزاق روح پرفتوح آن شهید می دانیم و اقدامات آن شهید در جای جای قوه قضاییه مشخص است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا امسال حدود یک میلیون ۶۸۰ پرونده وارد دادگستری استان شده است که براساس آمارها باید هر قاضی استان حدود۲۳۰ پرونده رسیدگی کند که با توجه به میانگین کشوری که ۱۶۰پرونده برای هر قاضی است، بسیار بالا است و این موجب فرسودگی نیروی انسانی می شود و کمبود فضای فیزیکی قضایی نیز بر مشکلات استان افزوده شده است.

رئیس دادگستری استان اصفهان عنوان کرد: براساس مذاکرات و رایزنی های ویژه با رئیس قوه قضاییه ، محرومیت های استان در عرصه قضاییه خاصه نیروی انسانی و فضای فیزیکی مطرح و گلم های بلندی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha