دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سرکار خانم حمیده کریمیان  مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان قم

حوزه/ امروزه هیچ چیزی بهتر از قرآن کریم و آموزه های این کتاب آسمانی نمی تواند تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را خنثی کند و معتقدیم که همه مشکلات امروزه جامعه در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... به خاطر دوری از قرآن کریم و معارف نورانی اسلام است.

سرکار خانم حمیده کریمیان مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح فعالیت ها و دستاوردهای موسسه بیت الاحزان در قم پرداخت و گفت: این مؤسسه برای اجرایی نمودن فرامین مقام معظم رهبری، مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در ایران اسلامی تأسیس شده است و تلاش های جهادی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به اذعان بسیاری از مسئولان و کارشناسان دینی و قرآنی الگویی موفق برای سایر مؤسسات قرآنی معرفی شده است.

وی افزود: این مؤسسه با یاری پروردگار متعال و استعانت از حضرت فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۷۵ به همت جمعی از روحانیون استان فارس فعالیت های خود را آغاز نمود و از سال ۸۸ در قم به صورت جدی کار خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ نیز در پردیسان قم فعال بوده است و موفق به برگزاری دوره های حفظ یک و دو ساله شده است.

خانم کریمیان خاطرنشان ساخت: از دیگر دوره هایی که از سوی این موسسه در قم برگزار می شود دوره" ریحانه النبی" می باشد که دختران نوجوان۱۲ سال به بالا در تابستان موفق به حفظ ۵جز قرآن کریم می شوند و امروزه شاهد افتتاح این دوره با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حائری طبسی بودیم.

مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان قم گفت: دختران متقاضی شرکت کننده در این مؤسسه از بین پذیرفته شدگان در آزمون کتبی و شفاهی خواهند بود و امسال از بین حدود ۶۰۰ متقاضی شرکت کننده در آزمون کتبی و شفاهی ۱۰۰ نفر در دوره حفظ ۵جزء پذیرفته شدند و به خاطر استقبال زیاد خانواده ها امکان دارد حدود ۱۴۰ نفر نیز در دوره های حفظ ۳ جزء پذیرش کنیم.

خانم کریمیان با اشاره به روند اجرایی موسسه در حفظ و نشر معارف قرآن کریم خاطرنشان ساخت: دختران نوجوان علاقه مند به حفظ قرآن کریم در طول دوره تابستان زیر نظر اساتیدی که خود از حافظان برجسته قرآن کریم هستند روزی یک صفحه قرآن حفظ می کنند و برخی از آنان به دوره یکساله و برخی نیز به دوره حفظ همراه با تحصیل راه پیدا می کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان قم در ادامه گفت و گوی خود به اهمیت و جایگاه حفظ قرآن کریم و نقش برجسته آن در حل معضلات فرهنگی جامعه پرداخت و گفت: اولویت ما لبیک به ندای رهبری معظم انقلاب مبنی بر تربیت۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بوده است و اگر این کارمهم انجام شود انقلاب اسلامی ما به جایگاه بالای خود خواهد رسید، ما معتقدیم که لازم است همه افراد درمشاغل گوناگون در حد امکان حافظ قرآن شوند، دیدگاه ما این است که مسئولی حافظ قرآن کریم بهتر و بیشتر می تواند به مردم و جامعه خدمت کند، دختری که حافظ قرآن است وقتی بزرگتر شود همسر بهتری و در نهایت مادر بهتری خواهد بود و نسل بهتر و سالم تری را در جهت اهداف والای اسلام و انقلاب اسلامی تربیت می کند.

وی افزود: امروزه هیچ چیزی بهتر از قرآن کریم و آموزه های این کتاب آسمانی نمی تواند تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را خنثی کند و معتقدیم که همه مشکلات امروزه جامعه در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... به خاطر دوری از قرآن کریم و معارف نورانی اسلام است.

سرکار خانم کریمیان در قسمت بعدی سخنان خود با انتقاد از کم کاری برخی مسئولین در بها دادن به موسسات قرآنی گفت: توقع می رفت که مسئولین کشوری و استانی به فعالیت های قرآنی و ترویج و توسعه موسسات حفظ و نشر معارف قرآن بیش از پیش اهمیت دهند و حال آنکه متأسفانه ما در این مؤسسه هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولین استانی نداشتیم.

وی در پایان گفت و گو با تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش قم در همکاری خوب با این موسسه گفت: مرکز حفظ با تحصیل قرآن کریم که زیر نظر آموزش و پرورش هست مورد استقبال زیادی از سوی خانواده ها و علاقه مندان به قرآن کریم قرار گرفته است و ضمن تشکر از مسئولین آموزش و پرورش قم باید گفت که هنوز واقعا جای کار زیادی هست و توقع می رود که مسئولین استانی و حوزوی بیش از پیش پای کار توسعه و حمایت از موسسات حفظ قرآن بیایند، به جرأت می توان گفت با برنامه ریزی های صحیح امروز باید به سمتی حرکت کنیم تا زیرساخت های لازم برای انجام طرح ها و برنامه های فرهنگی و قرآنی آماده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha