دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست با صدا و سیما

حوزه/ مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت به مناسبت هشتصد و پنجاهمین سالگرد تأسیس این کتابخانه در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در مورد معرفی ظرفیت‌های کتابخانه فاطمی و ترویج فرهنگ کتابخوانی به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی با حضور در صدا و سیمای مرکز قم با حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر دیدار و پیرامون موضوع همایش هشتصدوپنجاهمین سالگرد تأسیس کتابخانه فاطمی گفت‌وگو کرد.

یافتن راهکارهای مناسب برای همکاری و تعامل بیشتر در حوزه رسانه، معرفی ظرفیت‌های آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و شهر مقدس قم در حوزه کتاب و کتابخانه، معرفی تاریخچه، محتوا و منابع علمی موجود در شهر مقدس قم، معرفی گنجینه‌های منحصر به فرد کتابخانه فاطمی در زمینه علوم اسلامی و انسانی با قدمت بیش از ۸۵۰ سال از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

همچنین در این نشست با تأکید بر اینکه کتاب از ارکان تمدن سازی است بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی، خواندن کتاب خوب و خوب کتاب خواندن برای تثبیت مکتب قم و انقلاب اسلامی تصریح شد و پیرامون معرفی و نقد و بررسی کتاب در تمامی حوزه هایی که در صدا و سیمای مرکز قم از آن بحث می شود تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است: در نشست مشترک مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت با مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم برای تولید مستند از نسخ خطی، قدیمی و منحصر به فرد کتابخانه فاطمی، ادوار کتابخانه، علما و دانشمندان بزرگی که به این کتابخانه مراجعه داشتند و از این قبیل موضوعات تصمیم گیری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha