دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه تبریز

حوزه/ شورای هماهنگی گروه‌های تبلیغی‌جهادی حوزه علمیه خراسان: اهانت‌های مذبوحانه به مقدسات و قرآن کریم یک پرده‌ از زنجیره ننگین مقابله با اسلام و نشانه شکست در سیاست‌های جنگاورانه و خشن علیه مسلمانان طی ۱۴ قرن گذشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مبلغین و گروه های تبلیغی جهادی این حوزه در پی اهانت اخیر صهیونیست ها به قرآن کریم، بیانیه ای صادر کردند که به شرح زیر است:

قرآن عزیز کتاب جامع هدایتگر برای جهانیان و همه مردم است (هُدًی لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ) که آنها را از غل‌ و زنجیر مکاتب مادی کفر و ضلالتِ برآمده از جاهلیت قدیم و مدرن نجات داده (وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ) و با ارج‌نهادن به ارزش‌های فطری، معنوی و اخلاقی مانند آزادی، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری به پایدارترین راه هدایت کرده و می‌کند (یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ). اهانت به مقدسات اسلامی حادثه بسیار تلخ و ناگواری است که تنها یک حرکت سفیهانه از مشتی مزدورِ فرومایه نیست؛ بلکه اقدامی از سر استیصال مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی است که به‌ویژه پس از پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت در مصاف دو جبهه «اسلام و استکبار» سیاست اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را پیش گرفتند.

اهانت‌های مذبوحانه به مقدسات و قرآن کریم یک پرده‌ از زنجیره ننگین مقابله با اسلام و نشانه شکست در سیاست‌های جنگاورانه و خشن علیه مسلمانان طی 14 قرن گذشته است. دشمنان شیطانی اسلام می‌پندارند می‌توانند نور این آفتاب عالمتاب را با فوت‌کردن خاموش کنند (یُریدون لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهم) و اگر خود را در پرده ظلمت شب فروبرند با این چشمه نور مقابله کنند؛ غافل از اینکه در مقابل این آفتاب بلند عالم‌تاب و هستی بخش، این ذره‌ها نه تنها بی‌ارزش‌اند بلکه هلاکت و نابودی آنها را رقم خواهد زد. تاریخ اسلام سند زنده‌ای است بر تحقق عینی وعده قرآن مبین که ایزد تعالی آن را پرنورتر و درخشان‌تر می‌کند؛ هرچند کافران را خوش نیاید (و اللهُ متمُّ نورهِ و لو کرِهَ الکافرون).

گناه و معصیت نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی که منشوری جاودان و برنامه ای متعالی از مکتبی انسان ساز است، آن هم به بهانه آزادی عقیده ، تعدی آشکار به عقیده امت اسلامی است،هتک حرمت قرآن کریم، هتک حرمت تمامی ارزشهای الهی و آزادیخواهان جهان است و بدیهی است که با این اعمال مذبوحانه بیش از پیش منفور جهانیان شده و روند اضمحلالشان را تسریع خواهند کرد.

بنابراین بر همه مسلمانان لازم است که با وحدت عمل در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اعتقاد به مبانی اسلام با نقشه های استکبار مبارزه کنند ، و توطئه های آنها را نقش بر آب کنند .

ضمنا عدم واکنش بازدارنده و مؤثر مجامع بین‌المللی در مقابل این اقدامات وقیحانه ، منجر به نهادینه شدن خشونت، ایجاد شکاف میان جوامع و پیروان ادیان و تزلزل مبانی همزیستی مسالمت‌آمیز خواهد شد.

شورای هماهنگی گروه های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha