دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تئاتر آزاد

حوزه/ یک بازیگر تئاتر کمدی گفت: اگر نمایش کمدی به موضوعات اخلاقی نگاه دقیق داشته باشد تاثیرگذاریش روی مخاطب می‌تواند از تئاتر جدی هم بیشتر باشد.

پژمان علیپور بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه خوشحال کردن مردم یکی از توصیه‌های دینی است، گفت: قطعاً تئاتر کمدی می‌تواند هنری در جهت عمل به توصیه‌های اخلاقی و دینی باشد چون مطلبی خواندم از بزرگان اهل دین که بالاترین فریضه بعد از نماز شاد کردن دل مؤمن است. در این راستا تئاترکمدی هم به نوعی هم دل و هم روح انسان را شاد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تئاتر آزاد دغدغه اجتماعی ندارد؟ گفت: کاری به درست یا غلط بودن این تصور را ندارم ولی حتی اگر تئاتر کمدی سرگرمی هم باشد گاهی اوقات به زبان سرگرمی و طنز هم می‌شود سخت‌ترین مباحث زندگی، جامعه شناسی، انسان شناسی را فهم و درک کرد. ما در نمایش‌هایی که روی صحنه برده‌ایم بارها موضوعاتی نظیر؛ دروغ، بهتان، تهمت، دزدی و... را با زبان طنز در تئاتر کمدی بیان کردیم و مورد تشویق عموم مردم قرار گرفتیم. جالب اینجاست که خیلی‌ها هم با این نمایش‌ها که مضمون پندآموز داشته همذات پنداری کردند. آیا این آثار کارهای بدون پیام دینی و اخلاقی هستند؟

این بازیگر تاکید کرد: مثلاً در نمایش اخیرم «آچمز» موضوع حول محور خیانت و بی‌اعتمادی می‌چرخد که خداروشکر مورد استقبال عموم نیز واقع شده است .این کار جریان‌سازی و تاثیرگذاری که داشت توانست مخاطب را پیرامون برخی مسائل حساس کند. این اتفاق به نظرم کاری در راستای توصیه‌های اسلامی است البته این رویکرد بدون ادعا انجام شده و تنها رضایت تماشاگر مدنظر بوده است.

وی درباره وضعیت تئاتر گفت: با همکاری انجمن صنفی تئاتر کمدی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌هایشان، استقبال از تئاتر کمدی روزبه روز بهتر می‌شود، به امید روزی که سطح کیفی متون نمایشی و کارگردانی تئاترهای کمدی به بهترین میزان برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha