یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجمع عمومی جامعه مدرسین

حوزه/ مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ

ارتحال حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدرضا آشتیانی موجب تألم و تأثر گشت. نقش آفرینی مستمر و ماندگار این مرد میدان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که در آمیخته با دوری گزینی از عناوین و القاب بود، بر کسی پوشیده نیست. وی در دو دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نقش پدرانه برجسته و زبان زدی در ایجاد صمیمیت و همسویی در بین نمایندگان مجلس, و بین مجلسی‌ها و سایر قوا و نهادها ایفا نمود.

آن مرحوم در مسیر انقلاب اسلامی با تبعیت خالصانه و بصیرانه از بنیان گذار رحیل نظام اسلامی و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، تلاش برای تحقق رهنمودهای مراجع معظم تقلید، پیگری مطالبات جریانهای دلسوز انقلابی، پیگیری مطالبات مردمی و پیش برد ارزش‌های انقلاب اسلامی، به درستی شایسته نمایندگی قم مقدسه (حرم کریمه اهل بیت و حوزه علمیه قم به عنوان کانون تربیت رهبران دینی و تولید معارف نورانی مکتب اهل بیت)، بود.

وی در قامت پدری ساده زیست، صبور، مهربان، فهیم و پر تلاش در هر شرائطی پذیرای مراجعین و سنگ صبور و هدایت گر جریانات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود. او با وجود همه بزرگواری و مهربانی که حتی نسبت به افراد و گروه‌های زاویه دار داشت، اما بدون مصلحت اندیشی‌های ضد مصلحت، با استواری تمام در برابر انحرافات و خیانت‌ها می‌ایستاد. به همین دلیل، حسن انتخاب ایشان برای مسئولیت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ستودنی است.

دل دادگی به قرآن و سنت، وی را بر آن داشت تا بخش چشمگیری از عمرش را در استخراج معارف این دو منبع اصلی سپری و گامی در محجوریت زدایی این دو منبع نورانی بردارد.
مشارکت و همکاری این عالم برجسته در تولید آثار ارزشمندی از جمله کتاب تفسیر نمونه، پیام امام امیرالمؤمنین (شرح نهج البلاغه) و عرفان اسلامی (شرح صحیفه سجادیه)، نمونه‌ای از توانایی‌های علمی و پژوهشی ایشان است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این خدمتگزار صدیق اسلام و انقلاب را به محضر حضرت بقیةالله الأعظم -ارواحنا له الفداء-، رهبرمعظم انقلاب -مدظله‌العالی-، مراجع عظام تقلید -دامت‌برکاتهم-، شورای عالی جامعه مدرسین، حوزه‌های علمیه، عموم مردم به ویژه مردم شریف قم و آشتیان و خانواده‌ی مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن عالم مجاهد، رحمت و غفران الهی را مسألت می‌نماید.
۳ تیر ۱۴۰۲

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha