دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه هدایت و تربیت هدف اصلی اسلام از تعیین مجازات برای مجرمین است، گفت: یکی از عرصه هایی که باید در امر مجرمیت و خلاف توجه ویژه ای کرد، بحث بدهکاران مالی به ویژه در زمینه مهریه های سنگین است؛ حقیقت امر آن است که دستور اسلام در این بخش بسیار کامل بوده و دین اسلامی که تمام قد مدافع بانوان است، درباره بدهکار مهریه ای هم متذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان اظهار کرد: زندان باید مطابق با فرمایش امام راحل ، یک دانشگاه تربیتی باشد، بنابراین رسیدگی به عرصه های مختلف یک مجرم از خورد وخوراک و اسکان گرفته تا مباحث تربیتی و احترام شخصیتی یک الزام است.

وی ابراز کرد: طبق دستور اسلام حق توهین به شخصیت هیچکس حتی مجرم و محکوم به اعدام را نداریم، بنابراین دانشگاه بودن زندانی برای اصلاح و تربیت افراد از این بابت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر اینکه هدایت و تربیت هدف اصلی اسلام از تعیین مجازات برای مجرمین است و باید در این زمینه از هر روش و منشی نوین استفاده کرد، گفت: رها کردن مجرمین و خلافکاران به حال خود در زندان‌ها، بدون اعزام دکتر، روانشناسان، مبلغ دینی و مشاور مذهبی و تربیتی کاری اشتباه است و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت بعدی در رابطه با امور زندان ها این است که احترام به خانواده های زندانیان که گناهی نکرده و تأمین حداقل امکانات رفاهی برای ملاقات با زندانیان خود، یک رسالت است که در استان اصفهان محقق شده و باید در سطح کشور ترویج یابد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه اگر مرد خانواده‌ای را به بهانه جرم و خلاف زندانی کرده ‌ایم، ولی باید نسبت به وضعیت اقتصادی خانواده های آنان که بی گناه هستند و سرپرستی ندارند، توجه ویژه ای کرد، افزود: استان اصفهان از لحاظ خیرین و در راه خدا انفاق کردن بی بدیل بوده و این شاخصه مردم اصفهان در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز تاکید و تایید شده است.

وی عنوان کرد: یکی از عرصه هایی که باید در امر مجرمیت و خلاف توجه ویژه ای کرد، بحث بدهکاران مالی به ویژه در زمینه مهریه های سنگین است؛ حقیقت امر آن است که دستور اسلام در این بخش بسیار کامل بوده و دین اسلامی که تمام قد مدافع بانوان است، درباره بدهکار مهریه ای هم متذکر شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با دادن هشدار جدی نسبت به افزایش روز افزون افسونگری های عرصه مواد مخدر ، بیان کرد: در زمینه مواد مخدر باید بسیار. جدی، قاطع و در عین حال با دقت عمل کرد، تعیین مصداق مفسدالارض برای هر فرد معتاد از نظر اسلام پذیرفته نیست، چرا که برای بسیاری از این بزهکاران باید اقدامات تامینی و تربیتی بلند مدت پیش گرفت.


علیرضا بابایی، مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان در ابتدای این جلسه به تشریح گزارشات و اقدامات صورت گرفته اداره کل زندان های استان در ارتباط با ساماندهی مجرمین و خلافکاران، به اهم مسائل و چالش های پیش روی و آمارهای موجود در بخش های مختلف این عرصه پرداخت.

وی با بیان اینکه ام المصائب زندان‌ها، تراکم شدید افراد است، گفت: افزایش ساخت و ساز و فضاهای فیزیکی برای امور زندان‌ها در دستور کار استان از سالهای گذشته قرار گرفت و اخیرا موفق به بهره‌برداری از فضایی با وسعت۵۶۰۰متر مربع با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر تخت خواب زندانی شدیم.

مدیر کل امور زندان‌های استان اصفهان با اشاره به فرمان عمومی عفو رهبر معظم انقلاب در رابطه با اغتشاشگران سال گذشته ، تعداد زیادی از مجرمین آزاد و یا میزان زندانی آنها، تقلیل زیادی پیدا کرد، گفت: با توجه به توصیه امام جمعه اصفهان به خیرین برای ورود به عرصه ساخت و ساز زندان های جدید برای تفکیک زندانیان مختلف خاصه محکومین بدهکار مالی با بزهکاران و مجرمین خلافکار حرفه‌ای ، بسیار مؤثر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha