سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ نشست خبری دوره های آکوزشی هنر و رسانه

حوزه/ مدیران مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشستی خبری به تشریح ابعاد مختلف دوره های آموزشی هنر و رسانه پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضا رستمی مسئول طرح و برنامه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه امروز در نشست خبری تشریح برنامه و اعلام فراخوان دوره های آموزشی هنر و رسانه که در سالن جلسات مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: تجهیز طلاب به امور مرتبط به تولیدات هنری فضای مجازی از ضروریات امروز است.

وی افزود: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بستری فراهم شده است که طلاب کل کشور بتوانند نسبت به مهارت های رسانه ای و هنری مجهز شوند و از این ظرفیت استفاده مطلوب ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

امیرعلی عموزاده نیز در این نشست گفت: توحید و موحد همیشه در مباحث معرفت شناسی برادر هم هستند. بزرگترین دستاوردی که چنین جمع و حجره های هنر دارند، بحث یکتایی و تولیدگر بودن است.

وی با تقدیر از مدیرحوزه های علمیه و وزیر فرهنگ و ارشاد برای اجرای تفاهم همکاری حوزه علمیه و وزارت ارشاد، گفت: در عرصه هنر که مورد تأکید موکد مقام معظم رهبری است، ما را بر آن داشت که پشتوانه علمی و فرهنگی و فلسفی هنر را بیشتر کنیم. این عقبه سازی غیر از استفاده مفید از حوزویان ممکن نبود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خوشبختانه مدیران و فعالان حوزه در این امر همت عالی گماشتند. امیدواریم که حجره هنر به یک مرکزیت برسد و در مدارس علمیه نیز این حجره فعال شود.

وی گفت: سؤال این است که آیا می خواهیم طلاب را هنرمند کنیم، بیان کرد: هدف ما این است که این چرخه هنری در مدارس شکل بگیرد نه اینکه همه طلاب به شکل کامل در هنر ممهز شوند. مدارس علمیه حقانی، شهیدین، فاطمی و چند حوزه علمیه خواهران ان از اولین پایگاه های هنری خواهند بود که در حوزه شکل می گیرند.

مدیر فضای مجازی و چند رسانه ای مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه :

حجت الاسلام سید عباس سیدنژاد در ادامه این نشست گفت: امروزه در زمینه تولید محتوا نیازمند ورود جدی طلاب هستیم. در این عرصه نیاز داریم که طلاب ما به مبانی این عرصه آشنا باشند که این فقر و خلأ پر شود. این کار در رشته های مختلف خواهران و برادران پیگیری شده است.

وی افزود: در سامانه پیشخوان حوزه«http://login.ismc.ir/» یکهزار نفر در رشته های هنری ثبت نام کرده اند و طلاب علاقه مند برای ثبت نام باید به این پیشخوان مراجعه کنند.

مدیر فضای مجازی و چند رسانه ای مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه ادامه داد: فیلم نامه نویسی، مستند سازی، خبرنگاری، پویا نمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان نویسی، ویراستاری، انفوگرافیک و بازی های رایانه ای و گرافیک تبلیغاتی، رشته های این بخش را تشکیل می دهند.

وی با بیان این که در این دوره مدرک معتبر هنری و رسانه ای اعطا خواهد شد، یادآورشد: فیلم نامه نویسی، انیمیشن و تدوین فیلم و عکاسی از مهمترین و پرطرفدارترین رشته هایی است که طلاب در دوره های آن شرکت کرده اند.

دبیر این دوره به کارگیری فارغ التحصیلان این دوره در تولیدات محصولات هنری و رسانه ای حوزه های علمیه را از دیگر مزایا برشمرد و گفت: همکاری با مدیران حوزه انجام می شود و خوشبختانه مدیران حوزه نیز از این طرح استقبال کرده اند. بخش عمده این دوره ها در داخل حوزه برگزار می شود. در همین زمینه از اساتید برتر و رتبه اول این رشته ها دعوت به عمل آمده است که آموزش ها را در دو بخش مقدماتی و پیشرفته برگزار می کنند.

حجت الاسلام سیدنژاد بیان کرد: مرحله مقدماتی در ۱۶ جلسه دو ساعتی انجام می شود. با توجه به اینکه ظرفیت ما برای پوشش همگانی امکان پذیر نیست، دوره های برخطی در استان ها برگزار می شود و سپس اساتید در یک دوره فشرده به استان ها می روند و این دوره ها را برگزار می کنند تا رفع اشکال انجام شود.

وی گفت: این کلاس ها به شکلی برنامه ریزی می شود که خللی به دروس طلاب وارد نشود. در تابستان این دوره ها به شکل فشرده برگزار می شود و سعی داریم که این دوره در تابستان تمام شود و دوره تکمیلی به شکل متناوب در طول سال همراه با دروس حوزوی در قم و شهرستان ها برگزار کنیم.

خاطرنشان می شود: در پایان این نشست: از پوستر دوره های آموزشی «حجره هنر» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه رونمایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha