دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ همزمان با هفته قوه قضائیه بانوان طلبه شاغل در دادگستری با مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی دیدار و گفت و گو کردند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز بانوان طلبه شاغل در دادگستری و طلاب مشاور در امور حقوقی و قضایی با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی دیدار و گفت و گو کردند .

در این نشست حجت الاسلام گودرزی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر بیان کرد: امور حقوقی و قضایی شغل انبیاست و آیات متعددی از جمله آیه ۱۰۵ سوره نساء بر این امر دلالت دارد .

وی ادامه داد: جامعه نیازمند مشاورین حقوقی و قضایی است که اگر این مهم تحقق یابد مشکلات قضایی خانواده ها کمرنگ تر خواهد شد .

مدیرحوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: منصب قضاوت و حکم دادن جایگاه حساسی دارد، همانطور که اگر حکم صحیحی داده شود به نظام یک خانواده یا امور دیگر کمک می کند در مقابل هم با دادن حکم غلط ممکن است زندگی یک فرد را ساقط کند .

وی خاطرنشان کرد: برای کم شدن آسیب های اجتماعی نیازمند حضور شما در جامعه هستیم؛ در حوزه های علمیه حضور بیشتری داشته باشید تا بتوانید مشاوره های متناسب با امور مختلف را به طلاب بدهید.

گودرزی گفت: اگر آسیب هایی که در امور حقوقی و وکالتی و امور زنان به ذهنتان می رسد شفاهی یا مکتوب به ما تحویل داده تا بتوانیم در مسائل و مباحث فرهنگی از آنها بهره مند شویم .

وی در پایان با اهدای گل و هدیه از حضور طلاب قدردانی کرد .

بانوان طلبه حقوقدان استان مرکزی تقدیر شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha