یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/تفاهم نامه‌ای با هدف پشتیبانی علمی و پژوهشی از فعالیت‌های قرارگاه ۱۹ دی بین سپاه استان قم و مرکز پژوهشی مبنا به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،محمدتقی دشتی در دیدار و بازدید سردار موحد از مرکز پژوهشی مبنا، طی سخنانی عنوان کرد: هدف مبنا کارآمدسازی نظام دینی و اسلامی با روش مسئله محور راهبردگرا است.
وی با اشاره به حمایت مبنا از شبکه نخبگانی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: نهادهای مختلف در دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت این نخبگان استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهشی مبنا گفت: اقناع و اجماع بین نخبگان و گفتمان‌سازی مردمی در موضوعات مهم و محوری جزء مسائل مهمی است که توسط نخبگان مبنا در بین مردم و مسوولان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مسئله‌یابی در عرصه‌های مختلف و اولویت‌بندی و تبدیل آنها به نظام واره، مسئله شناسی، جریان شناسی، وضعیت شناسی و آینده پژوهی، مبانی نظری حکومت اسلامی، منظومه کارآمدسازی نظام اسلامی، نظام جامعه خانواده و طرح جامع عفاف و حجاب مهمترین کلان پروژه‌های مبنا است.

دشتی اختلال در ارزش‌ها و هنجارهای بنیادی، مشکل در ساختارهای اجتماعی و اختلال در وحدت و انسجام ملی را بستر شکاف های داخلی نام برد و گفت: اختلال در این ساختارها سبب ایجاد اختلال در نظام خانواده، بخش آموزش، عدم هماهنگی در بین نهادهای دینی، رسانه، تولید و رشد اقتصادی، نهاد سلامت و نهاد امنیتی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha