شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ دوره آموزشی «فرهنگ سازی نماز در ادارات و جایگاه حفظ محیط زیست در اسلام» ویژه ائمه جماعات ادارات، نهادها و سازمان ها در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، دوره آموزشی «فرهنگ سازی نماز در ادارات و جایگاه حفظ محیط زیست در اسلام» ویژه ائمه جماعات ادارات، نهادها و سازمان ها، با حضور حجت‌الاسلام مجید آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، حجت الاسلام رحیم قربانی استاد حوزه علمیه تبریز و اشتری مدیر کل محیط زیست استان، بعد از ظهر دوشنبه در سالن آمفی تئاتر اداره محیط زیست استان برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان در این دوره، با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج، گفت: برای اینکه به حکومت جهانی برسیم باید فکر جهانی و فرهنگ سازی جهانی کنیم، خداوند در قرآن می فرماید: نماز را اقامه کنید، زکات پرداخت کنید و امر به معروف و نهی از منکر کنید، یعنی باید همه جانبه جلو برویم و پیشرفت کنیم، باید به منظومه اسلام عمل کنیم تا به آن هدف والا برسیم.

وی با بیان وظیفه خطیر روحانیون در فرهنگ سازی و عمل به منظومه اسلام، افزود: علما پرچمدار فرهنگ اسلام هستند و ان شاء الله در بحث فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست که نوعی شکر منعم است تلاش خواهد کرد.

اشتری مدیر کل محیط زیست استان نیز ضمن تشکر از تلاش های ستاد اقامه نماز با بیان ضرورت فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست، گفت: علما از اول در رأس فرهنگی جامعه بودند و در طول تاریخ افرادی تأثیر گذار بودند، در بحث حفاظت از محیط زیست هم به کمک علماء نیاز داریم تا با بیان دیدگاه اسلام درباره محیط زیست، ما را در حفاظت از محیط زیست یاری کنند.

حجت الاسلام قربانی که به عنوان مدرس دوره حضور داشت، به بیان آموزهای اسلام در حفاظت از محیط زیست و سبک زندگی اسلامی پرداخت و به سؤالات حاضرین در این باب پاسخ دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha