شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حمید رفیعی

حوزه / حجت‌الاسلام رفیعی گفت: هم‌زمان با روز نهم ذی‌الحجه آیین معنوی دعای عرفه بعدازظهر روز چهارشنبه، هفتم تیرماه سال جاری در ۲۰ نقطه استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دعای معنوی عرفه در ۲۰ نقطه از خراسان شمالی، اظهار داشت: این آیین معنوی در روز چهارشنبه هفتم تیرماه سال جاری با حضور ائمه جمعه، مداحان برجسته استانی و روحانیون مستقر در مصلاها و تعدادی از مساجد شهرستان‌های خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دعای روز عرفه با حضور مردم مؤمن و مذهبی بجنورد در سه مکان محوری مصلای حضرت امام خمینی (ره)، امامزاده سید عباس (ع) و دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: این مراسم معنوی در دیگر شهرها و شهرستان‌های استان نظیر امامزاده جعفر (ع) اسفراین، مصلای نماز جمعه شیروان، مسجد جامع گرمه، گلزار شهدای راز، مسجد صاحب‌الزمان (عج) ایور، گلزار شهدای فاروج، پارک وحدت آشخانه و گلزار شهدا جاجرم و مسجد جامع در شهرهای سنخواست و شوقان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نماز عید سعید قربان با اقامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ساعت ۶ صبح روز عید قربان در مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: نماز عید قربان در دیگر شهرهای استان صبح روز پنج‌شنبه هشتم تیرماه با حضور مردم ولایی در جایگاه‌های شاخص با سخنرانی ائمه جمعه و سخنرانان شاخص اقامه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی که در سطح مساجد، حسینیه‌های شهرستان و برخی امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود اقشار گوناگون مردم به‌ویژه جوانان مؤمن و انقلابی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی بابیان اینکه این مراسم‌های معنوی به‌صورت مردمی با همکاری تشکل‌های دینی و مساجد برگزار می‌شود، افزود: مردم مؤمن و ولایتمدار خراسان شمالی بهتر است از فرصت این ایام به‌ویژه روز عرفه برای بهره‌گیری از فضائل معنوی دعای عرفه استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه روز عرفه بهترین فرصت برای استغفار به درگاه الهی است، گفت: ماه ذی‌الحجه ماه نیایش و مناجات و بندگی خالصانه در برابر خداوند متعال است و اوج این نیایش و مناجات هم روز عرفه است که مؤمنان با قرائت این دعا به درگاه خداوند استغفار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha