دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شعبانی

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جامعه مطالبه‌گر، جامعه فضیلت‌گرا است، گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها باید حرف مردم را در جامعه منعکس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در گردهمایی فعالان رسانه‌ای همدان، با بیان اینکه ترویج اخبار منفی، در هر جامعه‌ای مضر است، اظهار داشت: متاسفانه رسانه دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم است و مبارزه در این میدان کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه انسان با دیدن اخبار منفی، روحیه‌اش خراب می‌شود، گفت: یک فرد سالم هم وقایع مثبت را می‌بیند و هم منفی را، بنابراین باید تلاش کنیم تا ذائقه جامعه سالم بماند و واقعیت‌ها دید شود.

امام جمعه همدان، به تشریح عوامل ترویج اخبار منفی در جامعه پرداخت و گفت: بخشی از آن به فعالیت‌ رسانه‌های دشمن بر می‌گردد و بخشی هم مربوط به عملکرد اشتباه برخی از مسئولان است.

وی افزود: این رسالت عظیم رسانه‌های انقلابی است که مراقبت کنند تا ذائقه جامعه به سمت منفی سوق پیدا نکند و فرد تنها منفی‌نگر نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه همه ما با هم در یک جامعه زندگی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این عرصه تنها به مباحث سیاسی کاری نداریم و همه با هم در کنار هم حضور داریم و یک جامعه را تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جامعه مطالبه‌گر، جامعه فضیلت‌گرا است، یادآور شد: گاهی از اوقات در برابر برخی افراد، مطالبه به‌حق ایجاد حرکت می‌کند و لذا ضروری است تا جامعه را مطالبه‌گر بار بیاریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه تلاشمان بر این باشد که عدالت در جامعه محقق شود، گفت: امر به معروف که در اسلام بر آن تأکید شده، به معنای نصیحت، خیرخواهی و مطالبه است و از آنجایی که قرآن قوام جامعه را وابسته به عدالت و قسط می‌داند، باید بدانیم که بخشی از آن کار مردم است که با مطالبه‌گری محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن مطالبه‌گری نباشد، یا تمامی آرمان‌های آن محقق شده و یا مردم آن جامعه نسبت به تحقق این آرمان‌ها ناامید شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه امروز مسئولان باید شنونده دغدغه‌ها و حرف‌های مردم باشند، اظهار کرد: در شورای اداری که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، پیشنهاد کردم از چند نفر از عموم مردم برای حضور در این جلسه دعوت کنیم و در حضور همه مسئولان استان این افراد به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود بپردازند.

وی با بیان اینکه باید اجازه داد تا تریبون دست مردم باشد و حرف خود را بیان کنند، خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها باید حرف مردم را در جامعه منعکس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به قرار دادن تریبون نماز جمعه همدان در اختیار مردم و اقشار مختلف، یادآور شد: کارهای خوبی توسط مسئولان انجام شده و نباید بی‌انصافی کرد، اما خوب است تا برخی مشکلات موجود نیز توسط مردم از مسئولان مطالبه شود و در چنین فضایی، مسئولان استانی شنونده مشکلات یک کارگر و یا معلم باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha