دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید بهشتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درآیین بزرگداشت شهدای هفت تیر «یاران بهشتی» تصریح کرد: انقلابی واقعی کسی است که در راه خدا به مردم خدمت کند. این گفته را به معنای واقعی در سیره شهید بهشتی شاهد بودیم

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین بزرگداشت شهدای هفت تیر «یاران بهشتی» امروز ششم تیرماه با حضور جمعی از خانواده شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در آغاز جلسه سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گرد هم آمده‌ایم تا ۴۲ سال پس از هفتم تیر سال ۶۰ بار دیگر این واقعه تروریستی و شهادت جانسوز یاران بهشتی را مورد بازخوانی قرار دهیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: هفتم تیر یادآور شهادت یکی از شاخص‌ترین مبارزان و چهره‌های انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. منافقین کوردل با سوءاستفاده از نابسامانی‌های سال‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب، با شناسایی چهره‌های خدوم و تأثیرگذار و ترور آنها سعی در ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی داشتند. ششم تیر سال ۱۳۶۰ که ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر اتفاق افتاد و فردای آن روز هفتم تیرماه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی که با شهادت دکتر بهشتی و نمایندگان منتخب ملت همراه بود از جمله جنایات گروهک تروریستی منافقین در آن ایام است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در پیام تاریخی خود در تاریخ ۹ تیر ۱۳۶۰ خطاب به منافقین فرمودند: «ننگتان باد ای تفاله‌های شیطان و عارتان باد ای خودفروختگان به جنایتکاران بین‌المللی که در سوراخ‌ها خزیده‌اند و در مقابل ملتی که در برابر ابرقدرت‌ها برخاسته است به خرابکاری‌های جاهلانه پرداخته‌اید». آن معاندان گمان می‌کردند با شهادت یاران و نزدیکان امام خمینی(ره) جریان انقلاب متوقف و یا تضعیف می‌شود؛ غافل از اینکه نهال نوپای جمهوری اسلامی با خون همین شهیدان آبیاری و تناور خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: علی‌رغم تمامی این فراز و نشیب‌ها، به لطف پروردگار و با رهبری پیامبرگونه امام(ره) و به پشتوانه مردم ولایتمدار و انقلابی در صحنه‌های مختلف، جریان انقلاب اسلامی شتاب بیشتری به خود گرفت به‌طوری‌که امروز با گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف بلند و آرمان‌های والای این انقلاب مرزهای کشور را درنوردیده و الهام‌بخش بسیاری از بیداری‌ها و جنبش‌های ضد استعماری و استبدادی در سرتاسر جهان شده است

سردار ناظر بیان کرد: دست‌اندرکاران قوه قضائیه با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری شخصیت بی‌نظیر مرحوم آیت‌الله دکتر بهشتی را الگوی خود قرار داده و با روحیه انقلابی و کار جهادی مضاعف، امنیت و آرامش کشور را فراهم آورده، گامی مؤثر در حل مشکلات مردم برداشته و با هوشیاری هر چه بیشتر توطئه‌های استکبار جهانی را در داخل و خارج از کشور خنثی کنید.

آقامحمدی: انقلابی واقعی کسی است که به مردم خدمت کند

در ادامه مراسم علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شهدای هفت تیر بیان کرد: چند روز قبل از پیروزی انقلاب شاید خیلی از ما تصور نمی‌کردیم که انقلاب به این سرعت به پیروزی برسد اما تدبیر امام(ره) این امر را رقم زد. ۲۱ خرداد رژیم شاهنشاهی حکومت نظامی اعلام کرد ولی به فرمان امام(ره) مردم در خیابان‌ها باقی ماندن و همین امر باعث پیروزی انقلاب شد بعد از پیروزی انقلاب دشمنان از پای ننشست و تلاش کرد در بخش‌های مختلف نفوذ کند. بنی‌صدر گواه بارز این گفته است.

وی اضافه کرد: بعد از دولت موقت قرار بود آقای بهشتی کاندید ریاست جمهوری شوند اما فضا به گونه‌ای بود که بنی‌صدر کاندید شد. امام(ره) نیز در این میان صبوری کردند تا مردم خود متوجه راه صحیح شوند.

آقامحمدی اظهار کرد: تاریخ انقلاب بسیار آموزنده است برای همین باید ناگفته‌های انقلاب را بیان کنیم تا جوانان این مرز و متوجه داشته‌های خود شوند. بعد از اعلام ریاست جمهوری بنی‌صدر حرکات خصمانه او آغاز شد. یکی از اقدامات بنی‌صدر دشمنی با آیت‌الله بهشتی بود. بنی‌صدر با قدرت رسانه‌ای که در اختیار داشت متأسفانه چهره‌ای نادرست از شهید بهشتی و دیگر یاران انقلاب ترسیم کرد اما شهید بهشتی با صبوری این هجمه‌ها را تحمل و سعی کرد با سخنان و کارهایشان تبلیغات دروغین دشمن را خنثی کنند.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از فرار بنی‌صدر ترور شخصیت‌های نظام با شدت شروع شد. امام(ره) با رفتار خردمندانه با این ترورها برخورد کردند تا نقشه دشمن که همان شکست دادن انقلاب بود خنثی شود، در این میان بزرگانی چون شهید بهشتی و شهید رجایی قربانی ترور کوردلان شدند.

وی افزود: راه انقلاب تغییر نمی‌کند اما آدم‌ها ممکن است تغییر کنند. برای همین بیش از آنکه انقلابی باشیم باید بتوانیم در راه انقلاب باقی بمانیم. انقلابی واقعی کسی است که در راه خدا به مردم خدمت کند. این گفته را به معنای واقعی در سیره شهید بهشتی شاهد بودیم. بعد از شهادت ایشان، انقلاب باز اتفاقات دیگری را هم تجربه کرد اما همه آنها را پشت سر گذاشت و امروز به پیشرفتی بزرگ نائل آمده است.

وی در خاتمه اظهار کرد: شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید سلیمانی و همه شهدا، ما می‌دانیم شما شاهد و زنده هستید. ما راه انقلاب را باور داریم و برای ادامه راهمان عنایت شما را خواهانیم.

در خاتمه مراسم از مادر شهید حسن مهدی‌زاده (شهید دفاع مقدس)، مادر شهید محمدحسین میردوستی (مدافع حرم)، مادر شهیدان سلمان و روح‌الله امیر احمدی (شهیدان امنیت و امر به‌ معروف) تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha