دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر جشنواره استانی سلاله آذربایجان شرقی گفت: نخستین جشنواره استانی «سلاله» ویژه ‌ارائه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام وحدت مشهوری دبیر جشنواره استانی سلاله آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آستان‌ مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تحقق قطب فرهنگی و ایجاد خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی در امامزادگان با شکل‌گیری مراکز افق به سمت ارتقا و کیفی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها حرکت می‌کند.

وی افزود: ارزیابی مستمر کیفیت برنامه‌ها و ایجاد تمهیداتی برای ارتقای مستمر سطح کمّی و کیفی آن در راستای تحقق اهداف بسیار ضروری است.

حجت الاسلام مشهوری اضافه کرد: جشنواره سلاله با هدف ایجاد ارتباط موثر بین امامزادگان و آشنایی با ظرفیت‌های این امکان مقدس و انعکاس بیش از بیش فعالیت‌های بقاع متبرکه در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی بقاع متبرکه به تناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود امکان شرکت در جشنواره را دارند.

دبیر جشنواره استانی سلاله آذربایجان شرقی، بیان کرد: متولیان و هیات امنای بقاع متبرکه تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا آثار و فعالیت‌های خود را در سامانه solalefestival.ir بارگذاری کنند که شرکت کنندگان ابتدا در سطح استانی حضور داشته و با انتخاب بقاع متبرکه برگزیده در سطح ملی رقابت ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: محورهای شرکت در جشنواره، شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی، فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی و فعالیت‌ها و برنامه‌های مدیریتی می‌باشد.

حجت الاسلام مشهوری اظهار کرد: اجرای طرح قرار دوازدهم و شمیم خدمت در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و در حوزه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، موذن راتب، برپایی کلاس‌های قرآن و ‌تفسیر و هم‌چنین برپایی جلسات جزخوانی در ماه رمضان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: معیار اصلی داوری در تمامی مراحل، کمیت و کیفیت برنامه‌های اجرایی، کیفیت و کمیت مخاطبان، نوآوری و خلاقیت در اجرا و تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha