شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر/ آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: وقتی معاون وزارت کشور این شهامت و شجاعت را دارد که می خواهد قانون اجرا شود عزل او به دلیل مخالفت نمایندگان اصلا درست نیست و ما از موضع معاون سیاسی وزیر کشور حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه های دولتی نباید وارد جریانات انتخاباتی به نفع یا ضرر یک فرد خاصی بشوند و باید بی طرفی خودشان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان از دخالت در عزل و نصب ها خودداری کنند خصوصا از دخالت در عزل و نصب های آموزش و پرورش که تمام استعدادها در آن پرورش و توسعه می یابد و سایر ادارات شاید رفت و آمد مسئول اثری نگذارد اما وزارت آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و باید مدیران شایسته در راس این مجموعه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: معاون وزیر کشور به استاندارها و فرماندارها و بخشدارها بخشنامه صادر کرده بود با این عنوان که «فرمانداران، بخشداران و معاونان فرماندار ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و... در روابط با نمایندگان محترم مجلس در دوره باقی‌مانده تا انتخابات، برای پیشگیری از هرگونه سوءبرداشت، نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده محترم شهرستان در حوزه انتخابیه در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند...»؛ این مسئله موجب ناراحتی برخی از نمایندگان شد و وزیر کشور هم قبل از ورود به مجلس این بخش از بخش نامه را حذف کرد و وقتی وارد مجلس شد برخی از نمایندگان شعارهایی را دادند.

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: هر اندازه به انتخابات نزدیک می شویم باید از هر حرکتی که شائبه انتخاباتی دارد جلوگیری شود. همه افراد نزد قانون مساوی هستند و همه نامزدهای انتخاباتی انتظار دارند قانون در مورد همه آن ها به یک شکل اجرا شود. شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هم شش ماه مانده به انتخابات سخنرانی نمایندگان در تریبون نماز جمعه را ممنوع می کند.

وی افزود: منظور وزارت کشور از این بخشنامه کم کردن تعامل دولت با مجلس نبود، بلکه این تعامل تا خرداد ۱۴۰۳ باید ادامه داشته باشد و نماینده در بحث نظارت و قانون گذاری هم فعال عمل کند، اما وقتی معاون وزارت کشور این شهامت و شجاعت را دارد که می خواهد قانون اجرا شود عزل او به دلیل مخالفت نمایندگان اصلا درست نیست و ما از موضع معاون سیاسی وزیر کشور حمایت می کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha