پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی

حوزه/ امام‌ جمعه کهک بر احیای سنت‌های پسندیده روز غدیر تأکید کرد و از همگان خواست که در تعظیم شعائر این روز بزرگ کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نمازجمعه این هفته و در ادامه مبحث فضائل و رذائل اخلاقی، روایاتی را پیرامون رذیله اخلاقی حسادت بیان کرد.

وی در این بخش از خطبه‌ها رذیله حسادت را بدترین بیماری‌های معنوی و ریشه بقیه رذائل و گناهان برشمرد و ابراز داشت: امیرالمؤمنین (ع) در این باره می‌فرمایند: «الحَسدُ شَرُّ الأمْراضِ»؛ حسادت، بدترین بیماری است. ایشان در روایت دیگری چنین می‌فرمایند: «رأسُ الرَّذائلِ الحَسدُ»؛ حسد، سرآمد رذیلت هاست.

امام‌جمعه کهک حسادت را در واقع اعلام نارضایتی در برابر خواست پروردگار دانسته و افزود: خداوند متعال خطاب به حضرت موسی (ع) فرمود: «یا ابن عمران لا تحسدنّ النّاس علی ما آتیتهم من فضلی، و لا تمدّنّ عینیک إلی ذلک، و لا تتبعه نفسک، فإنّ الحاسد ساخط لنعمی صادّ لقسمی الّذی قسمت بین عبادی...»؛ ای پسر عمران! حسد نورز به مردم بر آنچه به آنها دادم از فضل خود، و چشمان خود را به سوی آن خیره مکن و نفرست دنبال او نفس خود را، زیرا که همانا حسد کننده، غضبناک است به نعمت من، رو برگردان است از قسمتهایی که ما بین بندگان خود بخش کردم.

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه همگان را به رعایت تقوای الهی و مقدم داشتن رضای الهی بر رضایت دیگران توصیه کرد.

امام‌جمعه کهک در این بخش ضمن تبریک ولادت با سعادت امام هادی (ع) روایتی را در این موضوع از ایشان نقل کرد و گفت: امام هادی (ع) در این حدیث شریف می فرمایند: «وَ مَنْ أَطَاعَ اَلْخَالِقَ لَمْ یُبَالِ سَخَطَ اَلْمَخْلُوقِینَ وَ مَنْ أَسْخَطَ اَلْخَالِقَ فَلْیَیْقَنْ أَنْ یَحُلَّ بِهِ سَخَطُ اَلْمَخْلُوقِینَ»؛ و هر کسی که مطیع خدا است باک از خشم مخلوق ندارد، و هر که خدا را به خشم آورد باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار می‌شود.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه ضمن گرامی داشت دهه ولایت و اشاره به برخی مناسبت‌های ولایی موجود در این دهه نورانی، بر احیای سنت‌های پسندیده روز غدیر تاکید کرد و از همگان خواست که در تعظیم شعائر این روز بزرگ کوشا باشند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نمازجمعه این هفته، ضمن اشاره به سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در سال ۶۷ یاد و خاطره شهدای این روز به ویژه شهید عرفی پزشک شهر کهک که با خانواده خود در این جنایت آمریکایی به شهادت رسیدند را گرامی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha