یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ افتتاح مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر گفت: اگر مصادیق و ویژگی های درست مشاوره که یکی از مهم ترین آن باتقوایی انسان مشاور است رعایت نشود، آن مرکز مشاوره خودش تولید مشکل می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین علی اصغر ابراهیمی فر، امروز در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان، با بیان اینکه یکی از مظاهر سفارش شده در دین مشورت است، اظهار داشت: ده‌ها روایت و آیه در باب مشورت و مشورت دادن است و اسلام اهمیت ویژه‌ای برای امر مشورت قائل است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اهمیت مشاوره و مشورت گرفتن تصریح کرد: امام رضا (ع) در وصف پدر بزرگوارشان در روایتی با این مضمون می فرمایند «با تمام عقلانیت در وجود نازنین پدر بزرگوار ما اما با این وصف گاهی امام کاظم (ع) با خدمه خودشان در موضوعات مختلف مشورت می‌کردند».

وی با اشاره به افتتاحیه مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان افزود: فلسفه این مراکز مشاوره که مقدس و مبارک هم هستند هدفشان این است که کسانی که گرفتار هستند و در دو راهی قرار گرفته اند را به راه درست و دوری از راه بیراهه هدایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر با اشاره به ویژگی های انسان مشاور از دیدگاه روایات اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: در روایات متعدد ویژگی های انسان مشاور مطرح شده است که مثلا در مشورت انسان با عقلا، مومن، ناصح و انسان با تقوا مشورت کند اگر مصادیق و ویژگی های درست مشاوره که یکی از مهم ترین آن باتقوایی انسان مشاور است رعایت نشود، در برخی موارد مشاهده می شود که مثلا آن مرکز مشاوره خودش تولید مشکل می کند.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان گفت: این مجموعه ۸ استاد مشاور برادر و ۲ استاد مشاور خواهر دارد و در زمینه های مختلف اعم از مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده و مسائل شخصی و مشاوره های فردی و ... با محوریت مشاوره اسلامی در این مرکز انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha