شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حوزه/ سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اهانت بی شرمانه اخیر نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم، خواستار پاسخ دندان شکن و عبرت آموز به گستاخی اخیر دولت منحط سوئد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن این بیانیه بدین قرار است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ ٱلَّذِینَ یُحَادُّونَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥٓ أُوْلَـئِکَ فِی ٱلأَذَلِّینَ (٢٠) کَتَبَ ٱللَّهُ لَأَغلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِی إِنَّ ٱللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیز (٢١)

"قطعا کسانی که با خدا و پیامبرش می ستیزند، در زمره پست ترین ها خواهند بود. خدا مقرّر کرده است که: من حتما بر تکذیب کنندگان پیروز خواهم بود و نیز پیامبرانم بر آنان پیروز خواهند شد، زیرا خداوند، نیرومند و مقتدری شکست ناپذیر است. (سوره مبارکه مجادله) "

پلیس دولت سوئد اخیراً در اقدامی خبیثانه و ابلهانه، مجوز سوزاندن قرآن کریم در یک تجمع اعتراضی را صادر کرد. گرچه این دست اقدامات و انجام دهندگان آن، به حکم سنت های الهی که - تغییر و تبدیلی در آن راه ندارد - محکوم به نابودی در دنیا و عذاب خوارکننده و پایان ناپذیر در آخرت هستند، اما غیرت اسلامی و جوشش عواطف انسانی که برخاسته از عقلانیت اسلامی است، حکم می کند، پاسخ دندان شکنی به این دولت منحط سوئد و سردمداران آن داده شود که نشانه عبرتی واقع گردد برای هر کسی که سوء نیتی را علیه مقدسات اسلامی در سرمی پروراند.

در ابتدا باید دانست که این اقدام ناشی از زبونی و دستپاچگی نوکران استکبار جهانی از نفوذ و قدرت اسلام است؛ این موج اسلام هراسی که در دنیا مشاهده می شود ناشی از هراس از قدرت اسلام و نفوذ معنوی آن است. جذابیت های اسلام و قرآن عزیز روز به روز خود را بیشتر نشان می دهد و بشر امروز به تدریج متوجه می شود که آنچه که تضمین کننده حیات حقیقی و خوشبختی واقعی اوست را باید در پرتو تعالیم قرآن جستجو کند.

همچنین این حرکت منحوس، نشان از اضمحلال فکری و انحطاط اخلاقی غرب و به خصوص دولت سوئد دارد که خبر از فروپاشی اجتماعی قریب الوقوع آن نیز می دهد. غرب بهتر است مبارزه کورکورانه و احمقانه با اسلام و مقدسات دینی را متوقف کند و برای نجات خود از فروغلتیدن در سیاهچاله های فکری و اخلاقی که همه ساختارهای اجتماعی او را مضمحل خواهد کرد، به سوی اسلام و قرآن عزیز گرایش پیدا نماید.

اما مهم آن وظیفه ای است که برعهده ماست و از سوی خدای متعال برای آن مواخذه خواهیم شد. پاسداری از ارزش های اسلامی و اقامه دین حق و طراحی کشور و جهان بر اساس مبانی قرآنی رسالت اصلی جمهوری اسلامی است، کما این که نظام اسلامی دفاع از مقدسات دینی را از وظایف ذاتی و مشروعیت بخش خود می داند و تمام توان خود را برای این منظور باید به کار بندد.

تبدیل شدن توهین به مقدسات اسلامی به یک رویه‌ی عمومی در برخی دولتهای خبیث اروپایی، خطای بسیار بزرگی است که به هیچ عنوان نمی شود از آن چشم پوشی کرد. قرآن کریم و مقدسات اسلامی، خط قرمز مسلمانان است و امت اسلامی با مسامحه و بدون حساسیت از کنار آن عبور نخواهد کرد. آنچه اهمیت دارد این است که امت اسلامی وحدت خود را در دفاع از ارزشها و مقدسات اسلامی به نمایش گذارد و اجازه تکرار چنین اقدامات سخیف و مذبوحانه ای را از سوی احدی در هیچ کشوری ندهد.

به عبارتی دیگر، اساس واکنش ها باید سبب ایجاد بازدارندگی نسبت به توهین ها به اسلام شود و در سطحی فراتر، خط اسلام هراسی را که از سوی دولتهای مستکبر در حال پیگیری است، به توقف کشاند و این میسر نخواهد بود مگر این که امت اسلامی و دولت های آنها با حفظ وحدت، همچون ید واحده در مقابل شبکه استکباری و صهیونیسم بین الملل ظاهر شوند.

در این میان نظام مقدس جمهوری اسلامی که نظامی برآمده از قرآن کریم و متکی بر مبانی اسلامی است، نقشی برجسته و بسیار محوری دارد. گرچه اقدامات مثبتی در این رابطه از سوی مسئولان امر صورت گرفته، اما به هیچ عنوان این اقدامات کافی و مناسب با خبط بزرگ دولت سوئد نبوده است، به خصوص با لحاظ این نکته که امروز جمهوری اسلامی در سطح بین الملل از قدرت موثر بالایی برخوردار است و روابط کشورهای اسلامی نیز رو به همگرایی رفته است، انتظار می رود که دستگاه دیپلماسی کشور یک اقدام سازمان دهی شده در سطح بین المللی علیه این اقدام و دولت سوئد ترتیب دهد. نباید اجازه داد دولتی که جمعیت آن در خوشبینانه ترین حالت نیم درصد جمعیت مسلمانان است، این طور بی محابا و راحت به مقدسات دو میلیارد مسلمان توهین کند.

ملت غیور و مسلمان ایران نمی تواند تحمل کند کشوری به اساس اعتقادات او توهین کند و سفارتش در کشور ما به راحتی تنفس کند. امروز ما در موضع قدرتیم. معادلات جهانی دگرگون گشته است و نظم جدیدی در راه است. در نظم جدید باید با تدبیر و هوشمندی بتوانیم یک اجماع جهانی علیه اسلام هراسی و مبارزه با اعتقادات و مقدسات اسلامی ایجاد کنیم. محکوم کردن لازم است اما کافی نیست. برنامه ریزی همه جانبه دستگاه دیپلماسی کشور با همکاری کشورهای اسلامی باید سبب بازپس گیری این مجوز ننگین و عقب نشینی آن دولت خبیث گردد و درس عبرتی شود برای هر دولتی که بخواهد با مقدسات اسلامی برخورد ناشایست کند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که اهانت به مقدسات اسلامی از مصادیق آشکار ظلم و بی عدالتی در حق مسلمانان و البته همه بشریت است که جملگی مخاطب ندای حیات بخش قرآن کریم هستند. از این رو، از قوه قضائیه جمهوری اسلامی انتظار می رود، برای احقاق حق برخورداری از راه سعادت بخش برای همه بشریت و مبارزه با ظلم هایی که به ابدیت انسانها می گردد، ابعاد قضایی این مسئله را در سطح بین المللی پیگیری کند. گریبان کسانی که با اقدامات مخرب سبب نابودی سعادت دنیا و آخرت انسانها می شوند را باید گرفت، چه اینکه ظلمی از این بالاتر نیست و ظالم تر از کسی که سرنوشت ابدی انسانها را به مخاطره می اندازد، وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha