دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد کنگره بین المللی علامه سید محمد حسین طبا طبایی با آیت الله اعرافی

حوزه/ دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه محمد حسین طباطبایی از برگزاری این کنگره در آبان ماه سال جاری در قم،تبریز و تهران خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد باقر خراسانی دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه محمد حسین طباطبایی در سومین نشست اعضای ستاد برگزاری این کنگره که با حضور آیت الله اعرافی در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های کنگره بین المللی علامه طباطبایی با بیان این که فراخوا مقاله به بیش از هزار مرکز حوزوی و دانشگاهی ارسال و تبلیغات و اطلاع رسانی آن در فضای مجازی نیز دنبال شده است، اظهار داشت: ۳۴۴ چکیده به دبیرخانه کنگره رسیده ۲۵ مورد آن پذیرفته شده است.

وی ضمن ارائه تحلیلی از چکیده مقالات ناظر به محورهای ششگانه این کنگره اظهار داشت: قرآن و حدیث، حکمت علمی، کلام و ادیان، اخلاق عملی، اخلاق و عرفان فقه و اصول و ... از مجموعه ۳۴۴ چکیده ۲۱۸ اصل مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

دبیر اجرایی این کنگره، ضمن ارائه گزارشی از فرایند ارزیابی مقالات ارائه شده در این همایش تصریح کرد: کمیته علمی با حضور ۴۰ نفر از شخصیت های حوزوی و دانشگاهی تشکیل شده، ۶ کمیته نیز متناسب با محورهای فرعی فراخوان راه اندازی گردید و فرایند ارزیابی به صورت تخصصی دنبال شده است.

وی پیش نشست های علمی از آذر و دی ماه ۱۴۰۰ شروع شده و تا کنون ۸۱ پیش نشست در ۱۸ استان کشور برگزار شده است، خاطرنشان ساخت: نشیت یه برنامه های بین الملل ۶ پیش نشست در هند و عراق و شهرهای بغداد و کاظمین و کوفه و نجف برگزار شده است.

خراسانی انجام مصاحبه های شفاهی با شاگردان و برخی از افراد نزدیک به علامه طباطبایی را از جمله اقدامت این کنگره دانست و ابراز داشت: تا کنون سه مستند رسانه ای ساخته شده که فیض حضور (رابطه علامه طباطبایی و شهید مطهری)، مستند المیزان و مستند زندگی نامه علامه طباطبایی از دیگر رویکردهای دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی است.

وی تدوین زندگی نامه علامه طباطبایی و ترجمه آن به زبان های انگلیسی و عربی را مورد توجه قرار داد و گفت: دبیرخانه دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تبریز از مهمترین مجموعه های همکار این کنگره هستند.

خراسانی ضمن اشاره به روز برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: چهارشنبه ۲۴ آبان مراسم افتتاحیه در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام شهر مقدس قم، شنبه ۲۷ آبان ماه در تبریز و ۳۰ آبان ماه همزمان با روز جهانی فلسفه، اختتامیه کنگره در تهران را از جمله پیشنهادات دبیرخانه عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم بتوان با همکاری مجموعه های دانشگاهی و حوزوی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه با تشکیل دبیرخانه ای منسجم آن را به عنوان هفته فلسفه و حکمت اسلامی بنامیم.

دبیر اجرایی این کنگره در ادامه خط و شعر را از جمله ابعاد هنری علامه طباطبایی دانست و ابراز داشت: بعد ادبی علامه طباطبایی را می توان با فعال سازی انجمن ادبی شعر تبریز و بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند آن معرفی نمود.

وی استفاده از ظرفیت های رسانه ای چون، فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی، سرود و ... را از دیگر بسترهای ارزشمند توصیف و بر اهمیت فعال سازی استفاده از ظرفیت های صدا و سیما تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نسرین انصاریان IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام علیک سه مقاله ارسال کردم پیام آمد که جهت اخذ گواهی با شماره ای تماس بگیرم که شماره اشتباه است باید چه کار کنم؟