دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عید سعید غدیرخم

حوزه/ رئیس ستاد دهه امامت و ولایت برنامه‌های عید غدیر در استان قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدحسن ذاکری در نشست خبری بزرگداشت عید سعید غدیر استان قم با موضوع تبیین و تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تاکیدات بسیاری به عید غدیر و در راستای اهمیت این روز در اسلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات اهل بیت(ع) اطعام دادن، هدیه دادن، دستگیری از فقرا، شادی و سرور، نیکوکاری، توسعه بر خانواده، تبریک و تبسم و ... در روز عید غدیر تأکید شده است، مطرح کرد: بر اساس آموزه‌های اهل بیت(ع) برای پاسداشت روز عید غدیر ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در استان قم از ماه‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه بیش از دو هزار عنوان برنامه و مراسم برای این ایام درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: این برنامه‌ها در تمام سطح استان و حتی در روستاها نیز دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌ها و برپایی مراسم شادی و سرور محور اصلی این برنامه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: همچنین بحث اطعام غدیر که ازجمله سفارشات این روز است نیز با جدّیت با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) دنبال می‌شود.

حجت الاسلام ذاکری با بیان اینکه مواسات مؤمنانه و دستگیری از خانواده‌های مستمندان نیز در برنامه‌ها حضور دارد، تصریح کرد: آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، تهیه جهیزیه برای نیازمندان توسط کمیته امداد و خیرین و مراسمات مختلف دیگر در سطح شهر نیز در این ایام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ اصلی در این روز کاروان شادی غدیر است، یادآور شد: این مراسم در عصر روز عید غدیر از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت با بیان اینکه در خطبه عید غدیر توجه به حضرت ولی عصر(عج) نمایان است، ابراز کرد: حرکت کاروان غدیر در این روز نیز در همین راستا خواهد بود و در مسجد مقدس جمکران همراه با بیعت با امام زمان(عج) خواهد بود.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد دبیر ستاد دهه امامت و ولایت با اشاره به اینکه برنامه‌های این دهه از عید قربان آغاز شد و تا روز مباهله ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: فضاسازی شهر و آذین بندی شهر از مواردی است که به تدریج تا عید غدیر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این فضاسازی توسط مردم و شهرداری دنبال می‌شود، مطرح کرد: در بیش از ۵۰ نقطه شهر در شب عید غدیر شاهد نورافشانی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با اشاره به اینکه دو پویش در این ایام با محوریت ارادت به امیرالمومنین(ع) دنبال خواهد شد، عنوان کرد: پایان برنامه‌های عید غدیر نیز حرکت کاروان شادی به سمت مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بلوار پیامبر اعظم(ص) محور تزئینات سادات شهید هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ موکب برای عید غدیر در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) درخواست فعالیت داده‌اند که حداقل ۵۰ مورد آن تائید خواهند شد.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها توسط شهرداری قم و مردم انجام خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان قم در برنامه‌های عید غدیر خم فعالیت‌های خوب و گسترده‌ای را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز جشن و پذیرایی را در ۱۵۷ مسجد دنبال می‌کند، یادآور شد: برپایی غرفه و برنامه‌های جنگ شادی در بیش از ۴۰ بوستان‌ توسط سازمان تبلیغات و مراکز مختلف دنبال می‌شود.

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت از سرکشی از ۲۵۰ خانواده شهید سادات توسط سپاه استان قم خبرداد و گفت: امسال برگزاری جشن‌ها در بوستان‌های سطح شهر صد در صد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های ویژه قرآنی در این بوستان‌ها دنبال می‌شود، بیان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی مناسب با این ایام نیز دنبال می‌شود.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها، شب شعر غدیر، نمایش خیابانی و ... نیز توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ایام دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان نیز نسبت به برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و تجلیل از پیشکسوتان سادات اهتمام خواهد داشت، ابراز کرد: در بخش‌ها و مناطق مختلف استان قم نیز برنامه‌های متعددی مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم از جلوس سادات در یکی از مساجد شهرستان جعفرآباد یادکرد و گفت: در نظر داریم به تدریج این سنت را در داخل شهر قم نیز رواج دهیم که سادات در مساجد اجتماع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های بسیاری برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها ارسال شده است، اظهار داشت: امسال خوشبختانه شاهد رشد کیفی و کمّی در اجرای برنامه‌های عید غدیر خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha