یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری جهاد تبیین را روح شبکه امامت دانست و گفت: اگر جهاد تبیین نباشد شبکه امامت معرفی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در همایش صیانت از جایگاه ولایت فقیه که در سالن همایش‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در همه دوره‌ها به‌ویژه در دوره خفقان رژیم طاغوت، روحانیت نور افشان بوده، هستند و خواهند بود.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه به‌عنوان ارمغان الهی حاصل شبکه امامتی است که قبل از انقلاب بوده، گفت: قرآن کریم دو رسالت را برای حوزه علمیه بیان می‌کند، نخستین آن تفقه در دین و دوم نظارت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: مردم باید خبرگان را بشناسند و با شناخت به آنان رأی دهند، همچنین تایید خبرگان با فقهای شورای نگهبان است، یعنی بینش سیاسی مطابق قانون اساسی است، از این رو کسانی در جایگاه نماینده مردم در خبرگان رهبری می‌نشینند که بینش سیاسی داشته باشند و اگر اینچنین نبود، چگونه رهبر تعیین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور باید شبکه امامت تشکیل شود و بهترین کسانی که می‌توانند در این عرصه ورود پیدا کنند، ائمه جمعه هستند، اسم قرآنی شبکه امامت حزب است اما با معنای متفاوت، شبکه امامت با تعبیر حزب بیان شده که در سوره مائده آیه ۵۶ این موضوع بیان شده است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین، روح شبکه امامت است، اظهار کرد: اگر جهاد تبیین نباشد شبکه امامت معرفی نمی‌شود، که در این بین الزامات جهاد تبیین و آسیب‌های جهاد تبیین، دو موضوع لازم برای شکل گیری شبکه امامت است.

وی یادآور شد: جهاد تبیین باید مستند استدلالی و منطقی باشد البته فضای مجازی مستند نیست، در این فضا خبرهای دروغ را پردازش می‌کنند تا مخاطب جذب شود، همچنین جهاد تبیین باید عالمانه باشد.

وی یادآور شد: جهاد تبیین باید رسا و گویا باشد و به گونه‌ای سخن گفت که مردم درک کنند این گونه سخن گفتن هنر انبیا است که عمیق‌ترین مفاهیم را با ساده‌ترین کلمات بیان می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه در ادبیات مقام معظم رهبری چندین بار کلمه فتنه، بصیرت، نفوذ و جهاد تبیین بیان شده است، گفت: برخی این کلمات را مطرح نمی‌کنند یا اگر بیان می‌کنند، می‌گویند نه این بصیرتی که بر سر زبانها است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: جهاد تبیین باید شجاعانه باشد و شجاعت بخشی از خود گذشتگی است، وقتی می‌فهمیم اغتشاشات برای براندازی نظام است، باید این را تبیین کنیم، اما برخی اغتشاشات را اعتراض مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهاد تبلیغ باید چهره به چهره باشد. اظهار کرد: در جهاد تبیین نباید روشنگری را از یاد ببریم، همچنین باید با حوصله و تواضع و با ادبیات خودی و مودبانه سخن بگوییم.

امام جمعه موقت تهران، به آسیب‌های جهاد تبیین نیز اشاره کرد و یادآور شد: قول بدون علم، بد دفاع کردن، شخصیت محوری، مطلق کردن اشخاص غیر معصوم، جو زدگی و موج زدگی و بی‌معیار سخن گفتن بخشی از آسیب‌های جهاد تبیین است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha