پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری

حوزه/ جمعی از مسئولان استان لرستان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان در پی ارتحال عالم ربانی، حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری از روحانیون سرشناس لرستانی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ،

رحلت عالم جلیل القدر فرهیخته، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری (قدس الله نفسه الزکیه)، که سال‌ها در پرتو معارف نورانی قرآن و بینش عمیق سیاسی، تبلیغ و ترویج معارف دینی و آموزه‌های مکتب ائمه اطهار(ع)، سرمایه‌های ارزشمند و کم نظیر، که چراغ راه آیندگان و الهام بخش جویندگان راه سعادت و رستگاری است موجب تألم و اندوه فراوان گردید.

مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان این ضایعه جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فدا، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، نماینده ولی فقیه در استان، روحانیت معزز، دوستداران و شاگردان و خانواده معظم ایشان تسلیت عرض نموده و برای این عالم پرهیزگار، از درگاه خداوند سبحان علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان لرستان

پیام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان نیز به همین مناسبت پیام تسلیتی صادر کرد.
در متن این پیام آمده است

«انا للہ وانا الیہ راجعون»

(إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ)

ضایعه رحلت عالم وارسته و پرهیزگار، استاد حوزه‌های علمیه، یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبری معظم و خادم ابا عبدالله الحسین(ع) حجت الاسلام و المسلمین حاج سید شکرالله طاهری «رضوان الله تعالی علیه» را به عموم مردم عاشق اهل بیت علیهم‌ السلام استان لرستان، به‌ویژه مردم شریف شهر خرم آباد تسلیت می‌گوییم.

از طرف رئیس و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان لرستان برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و برای خانواده مکرم و معزز ایشان و سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمائیم.

پیام مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم جلیل القدر، روحانی انقلابی، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج «سید شکر الله طاهری» باعث اندوه فراوان گردید.

این روحانی عالِم و مجاهد نستوه، که حُسن خلقش در بین مردم لرستان به‌ویژه شهر خرم آباد، شهره عام و خاص است، ساده زیستی و زهد را سر لوحه زندگی پر برکت خویش قرار داده و در طول بیش از نیم‌قرن در حوزه علمیه استان لرستان و مدرسه کمالیه، شاگردان فراوانی را با تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و سیره اهل بیت (ع) آشنا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین «سید شکرالله طاهری» همزمان با شروع نهضت اسلامی، با تبعیت از امام خمینی(ره) اقدامات انقلابی و تاثیرگزار خود را آغاز کرد و در بصیرت افزایی مردم لرستان نسبت به رژیم طاغوت نقش مهمی داشت که اقدامات انقلابی و سخنرانی‌های کوبنده، تبعید ایشان به سردشتِ استان کردستان و اقلیدِ در استان فارس، را در پی داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی همگام با روحانیت مبارز استان ولایتمدار لرستان، لحظه‌ای از دفاع از انقلاب اسلامی غافل نبودند و با حضور خود در بین مردم به‌ویژه جوانان نقش هدایتگری خود را ایفا می‌کنند.

اینجانب ارتحال این عالم فرهیخته را به محضر حضرت امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، حوزه علمیه، جامعه روحانیت استان لرستان، عموم مردم استان لرستان، خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان محترمش صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha