شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد

حوزه/ معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، تشکیل گردان های سایبری و توییتری را برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی و تولید محتوا خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ساعتی قبل در همایش ملی سبک زندگی دینی در فضای مجازی به روایتگری زن مسلمان که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد؛ با تبریک میلاد امام هادی علیه السلام اظهار داشت: امروز با شگرد جنگ ترکیبی به سراغ ما و فرزندانمان آمده اند که در حوزه امنیت فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و می توان به دید فرصت به آن نگاه کرد به جای اینکه آن را تهدید بدانیم.

وی با تأکید بر تشکیل گردان های سایبری و توییتری، تصریح کرد: ما از داخل تهدیدها باید فرصت ها را ایجاد کنیم و اما نباید بترسیم و بترسانیم زیرا دشمنان بهترین و نخبه ترین افراد را مد نظر قرار می دهد که جذب کنند و اگر ما فضا را در دست نگیریم حتما در این حوزه ضربه می خوریم و دشمنان دین بچه ها و خانواده ها و مردم را می ربایند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، گفت: دشمنان، مبانی دینی ما را هدف قرار داده اند در حالی که کسی که انقلابی و ولایی می شود، منتظر آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهرو امام حسین علیه السلام است و پایه دینی او قوی می شود و زمانی که دشمنان پایه دینی افراد را تخریب می کنند در بقیه حوزه ها هم ضعیف می شود.

عزیزی ادامه داد: در حالی ما امروز از فضای مجازی صحبت می کنیم، که رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگر من رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی کشور را به دست می گرفتم که نشان دهنده اهمیت موضوع است و وظایف در این حوزه بسیار سنگین است و ما باید به خوبی آن را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی مرزها کنار رفته و دیگر مرز و دیوار و حصار نمی شناسد و علم فضای مجازی در اختیار کسانی است که عمده آنان دشمنان ما و دشمنان دین مبین اسلام از جمله دشمنان قسم خورده شیعه و انقلاب اسلامی هستند که از این حوزه ضربه خوردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: شبکه های اجتماعی امروز با همه قدرت و توانمنمدی و قابلیتی که دارند در چنته حاکمیت کسانی است که در لیست دشمنان قسم خورده اسلام و نظام ایران هستند.

عزیزی تصریح کرد: جنگ های مختلفی در این حوزه از جمله بحث جنگ نرم که رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند مطرح است یا آن شبیخوان فرهنگی و ۱۷ عنوان و تیتری که رهبر انقلاب از این نمونه مطرح کردند.

وی، گفت: اگر در ابتدای دهه ۷۰ رهبر معظم انقلاب بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند آن زمان ابزار شبکه های اجتماعی با این ظرفیت و سطح بالا اینچنین و در اختیار ما و حتی دشمنان نبود در حالی که در آن زمان رهبر معظم انقلاب به این موضوع پرداختند و این نشان می دهد که رهبر ایران چقدر از همه جهان جلوترهستند و پیشبینی های ایشان دقیق تر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: فتنه های مختلفی را در کشور با آن دست و پنجه نرم کردیم که مردم از آن سربلند بیرون آمدند، فتنه ۴۰۱ به جدیت با همه فتنه ها متفاوت بود و این ناآرامی که در کشور ایجاد شد اگر بگویم ۹۰ درصد بر پایه فضای مجازی بود بی راه نگفتم و از فرصتی که کرونا ایجاد کرده بود اکثر افراد به سمت فضای مجازی رفته بودند و باعث درگیری عموم جامعه در این فضا شده بود.

عزیزی با اشاره به آمار دستگیری دانش آموزان و دانشجویان در جریان فتنه سال گذشته گفت: این ها در کجا فریب خوردند؟ در پاسخ باید بگوییم دو سالی که در منزل با گوشی ها و لپ تاپ ها به فضای مجازی افسار گسیخته و بدون مدیریت بودند فریفته تبلیغات مسموم دشمن شدند.

وی با ابراز تأسف از فقدان سواد رسانه ای والدین در برخی خانواده ها گفت: این مسئله باعث شده که والدین نتوانند فرزندان خود را در فضای مجازی کنترل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، اذعان کرد: بیش از ۱۷۰ شبکه فارسی زبانی در زمینه های سیاسی و امنیتی ورود کرده و در استان یزد هم قابل بهره برداری و دسترسی هستند؛ بچه های ما هم به آن وصل شده اند و دشمن هر جا که خواست آنها را برد.

عزیزی ابراز کرد: مگر عقبه فکری دانش آموز و دانشجوی ما در زمینه دینی و انقلابی و علمی چقدر است و چقدر قدرت تحلیل دارد که بتواند نانوشته ها را ببیند و بداند که دشمن او را به کجا می برد و توقعی هم از این افراد نمی توان داشت.

وی، ریشه فتنه ۱۴۰۱ را فضای مجازی دانست و افزود: ریشه فتنه به خارج از کشور وصل بود و دشمن با این رسانه ها دانش آموزان و دانشجویان را به سمت خود می کشید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به موضوع امنیت در فضای مجازی گفت: اگر برای این موضوع برنامه نداشته باشیم و آنچه ولی فقیه به آن اشاره می کنند مورد توجه قرار ندهیم، نمی توانیم کنترل کنیم.

عزیزی ادامه داد: در کشورهایی مانند چین روسیه و عربستان و برخی دیگر از کشورها فیلترینگ هایی وجود دارد اما اگر ما بخواهیم در کنار فعالیت هایمان یک محدودیت بگذاریم صدای دشمنان از زبان افراد داخلی درمی آید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha